Kvalme!

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Heisann damer :-)

Jeg er på ferie i Hellas nå og er så kvalm at jeg er inne på rommet og skjelver og henger over do store deler av dagen. Ikke akkurat noen drømmeferie.. Jeg drar hjem igjen imorgen, og skal tilbake på jobb på tirsdag. I tillegg sitter jeg midt i innspurten på masteroppgaven min.. Jeg har vært så utrolig kvalm de siste to ukene at jeg ærlig talt ikke aner hvordan jeg skal holde ut en eneste arbeidsdag, og langt mindre hvordan jeg skal klare å ferdigstille en masteroppgave i tillegg til en krevende fulltidsjobb. Jeg er nå 6+5, og syns i utgangspunktet at det er for tidlig å fortelle noe på jobb.. Jeg har time hos fastlegen min på tirsdag ettermiddag. Hva ville dere gjort? Bedt om en sykemelding eller fortalt det til sjefen og forhåpentlig fått tilrettelegging?

Jeg ville ihvertfall fått en sykemelding hos legen. Har slitt med kvalme i alle mine 3tidligere svangerskap og er igang nå også. Lurt å spise små måltider, og viktig at du får i deg masse drikke i varmen. Jeg drikker masse eplejuice og farris blanda 50/50, da får du både salt og energi.
Vet ikke om jeg ville sagt fra på jobb så tidlig...

Jeg ville garantert bedt om sykemelding :) Hvis du er kvalm og ikke fungerer så må du sykemelde deg.. ta vare på deg selv, det er ingen vits i å slite seg helt ut :)

Takk for gode råd alle sammen :-) jeg får snakke med fastlegen om en sykemelding på tirsdag. Syns det er litt kjedelig å spørre om sykemelding i og med at graviditet i seg selv ikke er noen sykdom.. Men føler meg ganske sikker på at det ikke er nok å bare bite tenna sammen nå, dessverre! Masteroppgaven skal leveres om en drøy måned, og det gjenstår en god del arbeid. Det ble visst mer krevende enn antatt å kombinere fulltidsjobb med fulltidsstudie, ikke minst nå som det har flyttet inn en liten mageboer hos meg..;-)

Min erfaring er at kvalme og oppkast er omtrent umulig å få tilrettelegging for. Er du heldig blir du bedre når du tipper uke 12, og da kan du gå tilbake på jobb. Å være gravid i seg selv er ingen sykdom, men det er mange som blir syke av å være gravid! Lykke til med innspurten! :)

Takk for gode råd alle sammen :-) jeg får snakke med fastlegen om en sykemelding på tirsdag. Syns det er litt kjedelig å spørre om sykemelding i og med at graviditet i seg selv ikke er noen sykdom.. Men føler meg ganske sikker på at det ikke er nok å bare bite tenna sammen nå, dessverre! Masteroppgaven skal leveres om en drøy måned, og det gjenstår en god del arbeid. Det ble visst mer krevende enn antatt å kombinere fulltidsjobb med fulltidsstudie, ikke minst nå som det har flyttet inn en liten mageboer hos meg..;-)
Graviditeten i seg selv er ikke en sykdom, men en del bivirkninger som følger av hcg hormoner ut av synk og i taket er uten tvil en god nok grunn for å være syk uten å ha dårlig samvittighet :-)

Back
Topp