Kvalme

SvimeHøna

Høye-ønsker2015
er 6 + 6 i dag, og er så ufattelig kvalm! Sitter i halsen og ulmer, men har enda ikke begynt å kaste opp. Synes dette er helt grusomt, og sitter å fundere sterkt hvordan jeg skal overleve dette i seks uker til :/ måtte t.o.m melde meg syk på jobb (grunnet hodeverk og kvalme).. Men kan jo ikke la vær å jobbe heller :( tips mot kvalme tas imot med takk!

Jeg har samme problem.. Er 7+1 og er sinnsykt kvalm, men greier ikke å kaste opp. Det er så ekkelt, spesielt da jeg er på jobb.. Gruer meg hver dag, iogmed jeg jobber shiftarbeid sliter jeg veldig. Prøver å småspise kjeks/mat som er neutral med lite smak. Dette hjelper. Men har gått ned en kilo grunnet dårlig matlyst.. Har lite tips å komme med annet enn å prøve å spise lite men ofte. :-)

Jeg drakk mye kald ingefærte (kokte opp av fersk ingefær og satte i kjøleskapet) og spiste salte kjeks i fjor. Ikke for å være pessimistisk, men jeg kasta opp til uke 20 sist :P også syns jeg det hjalp å spise frisk frukt som eple o.l :) Har ikke funnet noe som fungerer enda nå, må nok kjøpe inn ingefær igjen. Har ikke kasta opp enda men er så uendelig kvalm.

Selvfølgelig kan du la være å jobbe. Du ville ikke gått på jobb med omgangssyken? Da går man ikke på jobb med kraftig sv.skap kvalme heller ;-)
Men be om kvalmestillende tabletter?
Det er mange som får god effekt av det. Egentlig nesten rart du ble sykemeldt først. Mange klarer å jobbe med hjelp av medisiner :-)
Jeg har god hjelp av medisiner, men siden jeg har fått hyperemesis (ekstrem sv.skap kvalme) så vil god hjelp si at jeg nå har litt mindre ekstrem kvalme :p Fremdeles ikke operativ for å si det slik, men dagene er litt mer overkommelige.

Jeg kjøpe meg sea band/ reisesyke armbånd på apoteket, det har virket overraskende bra. Jeg hadde ikke troen før jeg prøvde dem, men virkelig verdt forsøket! Selv om jeg ikke kan garantere om det var armbåndet eller tilfeldighetene som har gjort at jeg har blitt mindre kvalm:)

Jeg kjøpe meg sea band/ reisesyke armbånd på apoteket, det har virket overraskende bra. Jeg hadde ikke troen før jeg prøvde dem, men virkelig verdt forsøket! Selv om jeg ikke kan garantere om det var armbåndet eller tilfeldighetene som har gjort at jeg har blitt mindre kvalm:)
De funker for meg også :) Brukte de når jeg var sjøsyk en gang. Tok de av fordi jeg syns jeg fortsatt var kvalm og tenkte det ikke funka, da ble jeg så kvalm at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Tok det på igjen og følte meg bedre nesten med en gang. Det er iallefall verdt å prøve! :)

Det kan hjelpe med B6 vitamin. Spør etter pyridoksin på apoteket. De selges som 40 mg tabletter og kan taes 3 ganger om dagen (morgen, middag, kveld). Prøv i 3-4 dager. Håper kvalmen gir seg snart :)

Det kan hjelpe med B6 vitamin. Spør etter pyridoksin på apoteket. De selges som 40 mg tabletter og kan taes 3 ganger om dagen (morgen, middag, kveld). Prøv i 3-4 dager. Håper kvalmen gir seg snart :)

Dette var ett godt tips!! :) har hørt at dette er bra med tanke på progresteron :)

Hadde ekstrem svangerskapskvalme forrige gang så her kan jeg bidra:P Jeg ble kvalm så fort jeg våknet om morgenen og snudde meg over på siden. På nattbordet: Kjeks, helst Ritz med salt. Drikke: Ingefærøl med lite kullsyre, evt iskaldt vann - husk smååååå slurker.

Hadde kjeks og drikke stående i alle rom i huset, også på badet. Var ofte hjelpsomt slik at jeg ikke kastet opp. Jeg syns lett mat som Grønnsakssuppe funket fint, bare lite av gangen. Gikk ned 7 kg de første 5 mnd men tok igjen godt på slutten når det roet seg :-)
Alfa omega er alt i små mengder :-) det går også an å få kvalmedempende av forskjellig slag hos legen, men disse hjalp ikke meg.

Siter så sykt med kvalme og trøtthet. Klarer ikke Gjøre noe. Så vanskelig å drikke nok.klarer ikke vann:arghh: Må prøve de armbåndene. :wtf:

Back
Topp