Kvalme!

Nelly84

Glad i forumet
10+6, ikke spydd siden 10+0 ca, men nå i dag ble jeg plutselig dødskvalm. Greier knapt holde hodet oppe. Trodde hcg skulle synke litt jeg nå? Buhu .. Er på ferie og vil helst ikke spy mer.

Tror ikke kvalmen styres av hcg... I så fall sank ikke mitt hcg-nivå til et ok nivå før uke 18 forrige svangerskap... Du kommer sikker til å oppleve at den kommer tilbake nå og da i noen uker til. Trenger ikke være hverken daglig eller ukentlig, men av og til vil den nok dukke opp igjen ;)

Som jeg har forstått det så finnes det ingen ordentlig forklaring på kvalmen, men man tror det skyldes at hcg påvirker "kvalmesenteret" i hjernen, og der har vi ulik toleranse.. Hcg finnes jo i oss hele svangerskapet, men det er jo bare i første trimester når den raser oppover at de fleste er kvalme, men noen påvirkes jo hele svangerskapet også stakkars..
Jeg håper håper håper at det blir som sist for meg, da forsvinner kvalmen ila neste uke.. Og kommer ikke tilbake før jeg blir høygravid. Usj. Var så svær at jeg ikke fikk plass mellom toalettet og stellebordet sist :D

Jeg leste også i en bok at for noen kunne det indusere kvalme at den glatte muskulaturen i magesekken ble påvirket. Sikkert en kombo av mange ting :)

Jeg var plutselig i kjempedårlig form i går og er nå 11+6 trodde det skulle bli bedre men i går var verre enn noen sinne

Jeg leste også i en bok at for noen kunne det indusere kvalme at den glatte muskulaturen i magesekken ble påvirket. Sikkert en kombo av mange ting :)

Ja! Dette har jeg stor tro på. Maten bruker jo dobbelt så lang tid igjennom forsøyelseskanalen under graviditet. Vi spiser middag ganske sent, og jeg våkner nesten hver natt bææælkvalm. Føler det trykker opp i halsen. Har begynt å ta meg en Gaviscon når jeg legger meg, blir bedre da. :)

Jeg har heldigvis sluppet kvalmen, bare vært skikkelig kvalm 4-5 dager i løpet av første trimester. Tror det kanskje er noe som ligger i min familie da hverken mor eller mormor var kvalm heller...

Back
Topp