Kvalme

1+1

....
Hei dere! Kvalmen meldte sin ankomst nøyaktig 6+0 og har økt i styrke siden. I dag er jeg 6+5 og kvalmen er langt i fra så voldsom som den har vært. Er det flere som kun har hatt få dager med kvalme?

Med jenta mi startet det med kvalme i uke 6, økte til oppkast i uke 7 og gav seg i uke 8. Forventet igrunnen verre tilstander jeg nå. Godt jeg skal til legen i morgen :)
 
Jeg har sluppet unna med ca en uke med uggenhet i alle svangerskapene (satser på at det gjelder dette også!) :)
 
Jeg husker ikke. Trur jeg var rundt 2 uker sykemeldt med de andre to, men husker jeg var uggen i en periode før jeg ble sykemeldt.
 
Her tiltok kvalmen i uke 5, og har roet seg nå i uke 7. Den varierte også i styrke når den herjet desse ukene. Noen dager var skikkelige fæle, men så kom det en-to dager som var bedre:)
 
jeg var i så god form med førstemann... denne gangen... grøss... kanstet opp 4 ganger på lørdag og har hvert litt bedre disse to dagene her, men fortsatt uggen og kjempe kvalm...
 
Så langt har jeg ikke merket så mye, men jeg er bare 4+5 i dag.

Forrige svangerskap kom kvalmen for fullt i uke 9, og jeg kastet opp hver dag fram til uke 30 ca.
 
Jeg var 6 uker på lørdag, og var skikkelig uggen... Søndag gikk greit, men i dag derimot er jeg skikkelig uggen igjen:(
 
Jeg har vært skikkelig uggen et par dager, and thats it. :) Det var det at jeg ble så rar og uggen som gjorde at jeg tok en test.. Husker ikke om det hendte med første.. men slapp unna kvalme i svangerskapet med henne og håper det blir likt med dette frøet ;)
 
Kastet opp 6-7 ganger i døgnet fra ca 7+3 med førstemann, så avtok det rundt uke 12 og uke 14 var jeg ferdig. Levde på Pops, saltstenger og til nød nudler den tiden, jeg som ellers er ganske så helsefreak.. Er 6+ noe nå og kjenner bare kvalmen kommer for fullt i økende omfang kveld etter kveld.. Godt jeg har lang sommerferie!
 
Back
Topp