Kvalme

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Sjette dagen jeg er kvalm ved disse tider... Betyr dette at svangerskaps kvalmen er tilbake? De første dagene tenkte jeg at det var fordi jeg har vondt i hode og er sliten....

Noen andre som er kvalme?

Er du kvalm hele tiden? Jeg blir kvalm noen ganger i løpet av dagen, spesielt hvis jeg ligger.. Og så blir jeg skikkelig kvalm hvis jeg har luft i magen. I går kveld kjørte jeg hjem fra butikken og trodde jeg skulle spy.. sikker på at nå har jeg fått omgangsyke. Så kom jeg inn døren og så kom en liten rap og hele kvalmen ble borte :P

Nei, ikke kvalm hele tiden nei, bare sånn på denne tiden og en gang på etter middagen....

Uff, jeg har ikke spydd på fler uker nå *bank i bordet* - så håper virkelig ikke det kommer tilbake!

Håper det slipper hos deg også Gizom!

jeg slet veeeldig med kvalme og oppkast de første månedene på to av mine svangerskap.. heldighvis er det ikke så ille denne gangen :D men jeg har alle gangene blitt fortere kvalm hvis jeg har sovet dårlig om natten og gjort for mye om morgen/formiddagen.. selv når det værste har gitt seg..

Jeg har vært så og si hver bidige ettermiddag og kveld siden jeg ble gravid... Så ja. Jeg vet hva du prater om :P
Det er slitsomt... Ingefær hjelper litt for meg, du får kjøpt most ingefær som krydder på butikken. Jeg pleier å ta ca 1-2 teskjeer med det og løs det opp i et glass vann, så styrter jeg det.
Det er skikkelig fælt og jeg holder på å spy med en gang men det hjelper på kvalmen. Prøv det hvis du blir desperat nok ;)

Jeg har også fått kvalmen tilbake.. Nevnte dette for jordmor i stad, men det var visst helt normalt at man kunne bli litt kvalm igjen pga. Hormonene:)

Jeg har også fått kvalmen tilbake.. Nevnte dette for jordmor i stad, men det var visst helt normalt at man kunne bli litt kvalm igjen pga. Hormonene:)
Takk for det. Tenktenå høre med jordmor på mandag, skal på kontroll da..

Slitsomt, men vi får trøste oss med at det går over:) Det går fort mot slutten nå:))
Lykke til på kontroll! Håper du får det samme svaret som meg, og at alt er i orden:)

Huff kjipt med kvalme igjen. Jeg er fullstendig kvitt min, MEN har en ulvehunger fra en annen verden :-( Ikke særlig gøy det heller, men alt er bedre enn den forferdelige kvalmen.

Er begynt å bli kvalm igjen av og til, hadde et opphold fra uke 17 også plutselig kom det tilbake igjen :pale Men det er heldigvis ikke så ille som det var... :happy119

jepp ... har ikke blitt kvitt kvalme på morgenen eller på kvelden ...jeg er også blitt flinkere å passe porsjonene mine på mat.. for spiser jeg litt for mye mat til middag så kommer det fint opp igjen ..å så blir man såååå sulten 1 time etterpå !

Back
Topp