Kvalme

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som har prøvd disse bandene for å ha på hendene (husker ikke hva det heter)? Jeg kjøpte disse i dag. Hvor lang tid tar det før de virker? Jeg er fortsatt like kvalm og dårlig..
Noen andre råd mot kvalme? Jeg klarer snart ikke snu meg på sofaen uten å spy.. jeg tror jeg snart dør!! Men kommer noe bra ut av det:)

Jeg har de og føler de hjelper til tider, men ikke når jeg er kvalm på det meste, som på kveldene. På dagtid hjelper de veldig, da har jeg pleid å være små kvalm somregel :)

Masse god bedring!

Jeg hadde null effekt av de forrige gang, og etter å ha sett på Folkeopplysningen på NRK er jeg mer overbevist om at akupunktur ikke har noen effekt.

Min råd mot kvalme er minimere stress, ikke spise og drikke samtidig, drikke litt gjennom hele dagen (sliter fælt med å få i meg nok væske for tiden), frisk luft (lufter mye/hele tiden, ligger under et varmt pledd på sofaen, men er kaldt i rommet), saftis av svak saft, ellers spise sakte... og prøve å tenke på belønnningen som kommer ut av piningen som kvalmen er...

Håper kvalmen snart letter hos oss alle! :)

Hvor lang tid tar det før de virker fra jeg tar de på?
Sist spiste jeg masse kjeks, men føler ikke det hjelper lenger. Jeg ligger på sofaen hele dagen. Kommer meg ikke på skolen. Så eneste gangene jeg gjør noe er på morgenene når jeg ordner jenta og kjører henne i bhg. Også henter jeg henne i 4 tiden og er sammen med henne til hun legger seg i 7 tiden.. så kan ikke si jeg stresser heller..aner snart ikke hva jeg skal gjøre, annet enn å tenke positive tanker :p

De virker på noen minutter, det gjorde det hvert fall på meg - nå skal det nevnes at jeg ikke er superdårlig, jeg får bare sånne bølger som skyller over meg der det føles som at NÅ må jeg spy, men så slipper det litt etter hvert før det er påan igjen - Jeg ble "bra" igjen med en gang jeg brukte de, og har ikke vært så dårlig siden :) I dag har jeg de ikke på meg, fordi de er ganske så synlige - og jobben er fremdeles uvitende - men formen har vært bra, så det kan også være at formen min er veldig varierende :)

Jeg hadde overhodet ikke tro på de, men første morgenen tok jeg de av for å dusje, ble uberkvalm, tok de på igjen og etter et par minutter var kvalmen borte og forble det resten av dagen.. så.. man kan jo undres :)

Håper de hjelper hvert fall - kvalmen kan jo ta helt knekken på en!

Hei.
Disse båndene hjalp meg veldig når jg gikk med ubehandlet cøliaki et par år (kvalme og spying hverdag), men har ikke hatt helt den samme effekten nå med svangerskapskvalmen, desverre . For meg tok det gjerne 15-20 min før jeg merket at de hjalp.
Ellers funket det også noe med ingefærtabletter og akupressur, må vel prøve dette igjen om ikke svagerskapskvalmen gir seg snart :/
Er også et punkt i håndflata som funker ganske bra på meg når de værste "kvalme bølgene" kommer. Men da må jg ha noen til å klemme som en gal på det punktet:P Er nok hovedsaklig at man får hjernen til å konsentrere seg om smerten å kanskje "glemmer" kvalmen litt, men ligger du allerede med hode i doskåla er det vanskelig å få stoppet det.

Jeg har brukt dem i tre dager nå, og på meg har de virket litt. Jeg har fremdeles perioder hvor jeg er kvalm, men jeg er ikke kvalm hele tiden.

Jeg kjøpte de, etter tips fra dere! :-)
Kvalmen har jo brått kommet over meg, spesielt morgen og kveld, og disse hjalp godt på meg! :-)
Merker bedring etter noen minutter. Men når kvalmen er aller verst er effekten liten.
Tar de på med en gang jeg våkner, og har de på hele dagen.

Eneste jeg synes, er at de noen ganger kan føles litt stramme, men mulig de da har flyttet seg og presser på feil sted.
Men blir helt rød på stedet de har presset.

Jeg synest de er forferdelig å ha på, ikke hjelper de meg heller.. så nå gir jeg opp og legger meg på sofaen...

De hjalp ikke meg i det hele tatt. Jeg har vært forferdelig kvalm og dårlig siden uke 5 (venter tvillinger), og har prøvd "alt". Jeg har prøvd akupunktur mot alt mulig før og det har aldri hjulpet, og er derfor veldig skeptisk til det. MEN, i ren desperasjon prøvde jeg det mot kvalme, og etter et par uker med to behandlinger per uke ble kvalmen merkbar lettere. Men skeptiker som jeg er antok jeg at det var andre grunner til at kvalmen ble mindre og kuttet ut aku en uke. Ble merkbart dårligere igjen, så nå tør jeg ikke annet enn å drite i min "skeptisisme" og ta aku. to ganger i uka igjen. Antar at det er verdt å prøve er du desperat nok. Lykke til! :)

Back
Topp