Kvalme

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Og da føles det som om morgenkvalmen har begynt å melde seg!
Hvordan klarer man å gå på jobb med kvalme?
Jeg er hjemme noen dager nå, men føler med dere som må gå på jobb med morgenkvalme.
Noe som hjelper mot kvalmen?

Hei kjære lykkelig med barn,
jeg var hyper-kvalm under min graviditet. Dette kombinert med andre plager og smerter så ble jeg sykemeldt fra jobben.. dET ER IKKE mulig å jobbe når man er så kvalm..

Jeg er sykemeldt. Og blir tett oppfulgt, da jeg i forrige graviditet gikk ned 12(!!) kg pga oppkast. Ble helt dehydrert.
Om man er VELDIG kvalm, må man jo bare bli sykemeldt.. Er ikke mulig å jobbe for meg nå, iallefall!

Signerer alle over.
dødfødt å jobbe med kvalme. En nesevis kollega på gamle jobben skulle belære meg sist i "at du er ikke syk, du er gravid" og "jeg har født 4 barn og har ikke sykemeldt meg en eneste dag".... Vel, GOOD FOR YOU.
Jeg jobber på en avdeling det rett og slett ikke går an smågulpe i korridorene, så da får en sykemelde seg:-)

jeg tar reisesyketlb, og bruker sea bands....
det går på et vis.... får tro det går over snart :P

Jeg var sykemeldt under den verste perioden med nr 1, også spiste jeg kjeks :) da hjalp :)

Jeg var ikke sykemeldt sist, men fikk juleferie midt i værste kvalmen og det hjalp på. Ellers er det ingenting her som funker mot kvalmen. Foreløpig hjelper det i det øyeblikket jeg spiser (men kan jo ikke gå å spise hele tiden) også hjelper det litt og drikke biola eller ingefærte (tar et par skiver fersk ingefær i varmt vann og drikker). Men blir å prøve det meste denne gangen og i håp om at noe hjelper.

Det eneste dumme for meg er at jeg ikke kaster opp, er bare insane kvalm. Teller det for å sykemelde seg? :P

Ble sykemeldt i dag pga svangeskapskvalme med brekninger, men jeg måtte be henne sette den til 50% og ikke 100%, jeg, har rett og slett ingen til å jobbe for meg og butikken er min..... etter 11 på formiddagen har eg det jo bedre. Virkelig morgen kvalme !

og så spurte hun, "når pleier bekkeløsningen din og komme?", ja det var jo derfor jeg tok testen! med om 8mnd er det over:)

Som flere sier, det er umulig å jobbe med kvalme!
Jeg hadde hyperemesis (ekstrem sv.skapskvalme) hele mitt forrige sv.skap. Ble sykmeldt i uke 7 og helt til permisjonstart. Gikk ned 10kg, og lå på sykehuset i mange uker mellom uke 8 og uke 16.
Eneste som hjalp meg var Zofran og å få væske og næring i.v.

Kjenner jeg er livredd for å bli like dårlig, men enn så lenge er formen ok!!

Og, en siste ting: Er du kvalm hjelper det ikke på formen å tvinge seg på jobb, stress gjør det bare verre.

Lykke til :)

Huff, jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å være så kvalm at en blir sykemeldt. :(
Jeg er heldigvis oppegående selv om jeg har kraftige kvalmetokter som kommer og går.
Ønsker dere alle masse god bedring med håp om å bli kvalme-fri snart

Back
Topp