Kvalme

sjukesøster

Forumet er livet
Hadde 1,5 veke der kvalmen slapp litt taket. Var berre når eg vart veldig trøtt og sliten den kom. Så trudde at når eg bikka 12 veke så var den vekk. Men i går kveld, i natt og spes. i dag tidlig har den vært ekstra ille en  før . Eg som slapp det i sist sv.skap. Kanskje det er ei jente denne gangen?
Kor lenge er det vanlig kvalmen sitt i? Blir vel vidare sj.meldt med legen i dag da. Kan en høre hjerte lyden no når en har bikka 12 veker?

uff.. denne kvalmen er bare noe dritt!! Og tror heller ikke noe er mer vanlig enn noe annet, desverre.. mange blir jo bedre etter 12 uker, mens andre varer det til 20.uke og noen har det hele svangerskapet.. Jeg tenker akkurat det samme!! NÅR SKAL DET GI SEG?!?!?! For jeg syns det er fryktelig slitsomt! i dag har jeg faktisk klart å rydde litt og hengt opp ei maskin med klær allerede, men nå sitter jeg her.. og kvalmen har tatt over energien jeg hadde.. Å høre hjertelyd varrierer jo veldig når man får høre.. tror jeg fikk høre det i uke 11 med begge de to andre. så etter 12. uke er det i allefall fult mulig, kommer bare an på åssen fosteret ligger inni der.. :) Lykke til i allefall!! Og håper kvalmen gir seg snart!! :) 

Med guttungen kastet jeg opp daglig frem til uke 30  Denne gangen har jeg vært kvalm frem til nå, men det begynner å slippe taket :-) Håper det er på vei over nå snart. 
Ang. hjertelyden tror jeg det er forskjellig praksis rundt omkring. 

Back
Topp