Kvalme

Ida:)

Andre møte med forumet
Er det noen som har noen tips om å redusere litt på kvalmen? Er kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg, må ha noen tips !! 
Ikke bare bare å få i seg nok mat !
Har prøvd ingefær, men det hjalp ikke.

Har det på samme måten, i tillegg til at eg spyr flere ganger for dagen....Så hjelper med å dytte

Sea bands fra apoteket, postafen reisesyketabletter (snakk med lege før du tar de), spise lite og ofte og unngå som best du kan å rekke å bli sulten, eplejuice og farris blandet 50/50, cola, salt chips / salte kjeks, spis på senga før du står opp, ta det rolig og stress ned så godt du kan.. Jeg har masse tips å komme med, men ingen funker på meg da, men de skal visst funke i forhold til andre. Eneste som funket for min del var Postafen, men det skal man ikke ta mye av og man må prate med lege først. Jeg får nå Afipran av legen, meeeen jeg synest den virker såder. Men er gått fra å kaste opp 10-12 ganger om dagen til 1-5 ganger da, så det må jo være bra. Selv om kvalmen er der enda...

jeg sliter med det samme. har prøvd det meste: ingefær, persille, seabands.. ikke noe av det har fungert hos meg. vann med noen sitrondråper er kanskje ikke så verst for å få i seg litt drikke.. jeg tar ikke kvalmestillende medisiner, så jeg lever med å kaste opp 10 ganger om dagen, eller noe sånt. prøver å hvile mest mulig, og gjør INGENTING hjemme om dagen. prøver bare å få i meg mat og drikke. har vurdert akupunktur, men har ikke kommet så langt. synes det virker så slitsomt å bestille time og dra dit :P fælt, men sant.

God bedring til alle andre som også sliter med kvalmen - det er jævlig! Men i verste fall, så er vi kvitt det innen mars neste år :D

Kjenner meg igjen her! Jeg har vært enormt kvalm i 5 uker, fra morgen til kveld.. men plutselig i starten av forrige uke begynte det å gå over til å kun være morgenkvalme - følte meg som et nytt menneske!! For meg hjelper det med litt cola på morningen, før jeg skal busses/kjøres inn til jobb ..hvis ikke jeg får i meg noe cola spyr jeg garantert.

Håper virkelig den ekstreme kvalmen går over snart for dere alle sammen ..man skal jo kunne nyte å gå gravid også synes jeg!

STORE klemmer til dere kvalme (og alle andre som vil ha da!) emoticon

Jeg var hos legen i dagen og ble tilbudt å få resept på kvalme stillende, bestemte meg for å bare leve med det, det sies jo at det skal gi seg litt etter litt etter 12 uker. det er jo bivirkninger med alle medisiner så lar det hvile enn så lenge. Synes ikke det var så kult å finne ut at jeg hadde gått ned en kilo akkurat. 
tusen takk for alle svarene jeg fikk, har prøvd sea band, men var vel litt oppskrytt fra apotekets side trur jeg  hehe. vært å prøve iallefall.
ble sykemeldt i to uker for å få litt ro og mere tid til å spise riktig og med jevne mellomrom.

Back
Topp