kvalme

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
heiehi[:D] jeg ble kvalm og sånn i uke 9 og fram til nå i uke 11.. kaster en del opp og sånn.... [:'(][:'(][:'(]
er man mere kvalm vist man venter jente baby?????

Jeg vet ikke det, jeg har fått en jente og kastet aldri opp. Var noen dager kvalm, men aldri mer.

mytene sier at man blir mer kvalm i svangerskapet når man venter jente.
Men det varierer sånn fra kvinne til kvinne.
Jeg venter gutt å var superkvalm (kasta mye opp) de 12 første ukene av svangerskapet,å det kommer noen dager hvor jeg er kvalm enda jeg er 31+2 uker på vei.
Sånn er det[;)]

hei du...jeg kaster opp enda jeg...flere ganger i løpet av ei uke og er kvalm omtrent annenhver dag...og jeg venter en liten gutt såh...tror ikke det har noe å si om du venter gutt el jente...men trøst deg med at bebisen har det bare bra når du er uggen og kvalm da [;)]

Sist jeg var gravid var det en gutt og da spydde jeg fra uke 14-16 hele tiden og så var det borte igjen.
Denne gangen sier de det er jente og jeg spyr den dag i dag på morningen.

Forrige gang fikk jeg en jente, og da var jeg ekstremt kvalm og kastet opp hver dag helt til fødselen. Denne gangen får jeg og en jente, og ble innlagt fra uke 7-10 og kaster fremdeles opp hver morgen og føler meg veldig uvel hele dagen. Er 36 uker nå. Har hørt at det er noe med hormonene som jentefostre produserer, men man hører jo så mye! Trøstet meg med at sterk kvalme er et tegn på en velfungerende morkake og at man har mindre sjanse til å få SA de første mnd. Alt i alt tror jeg det er veldig individuelt.

Jeg spydde døgnet rundt fra uke 6 til jeg var ca 7mnd på vei da jeg ventet på Emma,og fikk høre at i mange tilfeller blir kroppen "dårlig" av å produsere dobbelt sett med østrogen! Men det varierer nok,så det er nok ikke et supersikkert "jente-symptom"... For jeg kjenner ei som spydde som en gris da hun ventet sønnen,men var i fin form da jentungen kom...

Livets mysterier [8|][:D]

Back
Topp