Kvalme ved måltider

Mornicken

Flørter med forumet
Snøfnuggene 2018
Er det noen flere som opplever å bli kvalme ved inntak av mat/drikke? Uansett når og hva jeg spiser eller drikker om dagen, blir jeg innmari kvalm etterpå og føler meg tom og rar i magen [emoji85]

Er ingenting som hjelper, egentlig. Legger meg rett ut etterpå, eller på siden, men føler ikke noen bedring.

Kanskje det er noe halsbrann-lignende? Jeg har ikke vært kvalm siden et par dager i uke 6 og 7, og har begynt å bli kvalm etter mat i det siste.

Kanskje det er noe halsbrann-lignende? Jeg har ikke vært kvalm siden et par dager i uke 6 og 7, og har begynt å bli kvalm etter mat i det siste.
Halsbrann har jeg også, men det er mest på kveldstid, kvalmen etter mat er hele dagen. Utrolig slitsomt [emoji85]

Ja, spesielt på kvelden. Men det er så individuelt fra svangerskap til svangerskap

Ja kvalmen / sure oppstøt er kommet tilbake igjen nå i uke 29. lite som hjelper.

Har vært kvalm og uggen gjennom hele graviditeten, men synes det har blitt verre igjen nå i uke 30:depressed:

Jeg har vært veldig lite kvalm i svangerskapet, hadde kun en kort periode i første trimester, men nå synes jeg kvalmen kommer og går litt igjen! Ofte etter måltider hvis jeg blir veldig mett men og hvis jeg ikke spiser nok i løpet av dagen :confused: er i uke 30 nå.

Har du prøvd å redusere måltidene? Evt eksperimentere om det er noen form for mat/drikke du ikke blir like kvalm av? Evt noe salt? Brus?

Har begynt å bli kvalm no, er 29+2 i dag. Har ikkje vore plaga med kvalme tidligare, så dette kom litt overraskande på [emoji23]

Blir kvalm om jeg spiser meg helt mett. Så jeg spiser nok, men ikke mer...

Back
Topp