Kvalme-tips

Lolo

Forumet er livet
Siden jeg sikker ikke er alene om være kvalm, så tenkte jeg vi kunne samle alle gode råd i en egen tråd. Det er lett å bli rådvill når man blir slått ut av kvalmen. Hvertfall er jeg slik at jeg da lett glemmer alle gode råd, når jeg trenger de.

Her er mine som jeg kommer på nå i farten;

- ingefær / ingefærte
- seaband
- spise lite og ofte
- salt lakris
- saltsnacks
- isbiter

Seaband. Eneste som funka på meg

Når er det vanlig at kvalmen kommer? Jeg var nesten ikke kvalm med nr 1. Med nr 2 følte jeg meg konstant fyllesyk, og denne gangen kjenner jeg lite til kvalmen.. Husker ikke når den dukket opp i forrige sv.skap :)

eneste som tok toppene av min kvalme var postafen reisesyktabletter.. (etter å ha forhørt meg med legen om at det var greit)
i sverige er det helt vanlig å annbefale det til gravide, men her i norge har vi ikke lov til å annbefale det på apotek pga for lite forskning i norge på det..

Men det funka i allefall på meg :) Ble trøtt, men heller det forså å miste toppene av kvalmen.. :p

Sniker fra oktober 2015 her. Prostafen eller lovehearts er gull mot kvalme :) lovehearts hjelper også mot halsbrann når den tid kommer for noen av dere ;)

Her går eg med seaband heile tia. Også har eg fått postafen av lege som eg tar på kveld - den hjelpe meg litt om morningen så eg får i meg litt mat til frukost! Ellers er kvalmen eit faktum som nok ikkje forsvinner med det første. Små tette måltider og nok væske er hovedfokus! <3

Seabands har funket her og! Forsvinner ikke helt, men er mye bedre:)

Sist hadde jeg kjeks på sengekanten :P Måtte ha noe å spise med en gang jeg våknet. Om ikke var jeg kvalm resten av dagen... åsså drakk jeg mengder av vann med sitrondråper i :)

Back
Topp