Kvalme som tidlig tegn på fødsel?

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Jeg er i dag 38+3 med mitt tredje barn, og vet at fødselen teknisk sett kan starte når som helst. Men mine tidligere to fødsler har begge startet likt: slimproppen gikk og riene starter i løpet av det neste halve døgnet. Begge barna ble født 40+2. Så jeg regnet egentlig med en litt lik fødsel denne gangen også..

Men jeg har siden i går kveld plutselig vært kvalm og uggen, uten at jeg har spydd eller noe. (Men jeg har vært løs i mages i en ukes tid da).
Jeg har tidvis vondt i magen i natt også, og jeg har sovet utrolig dårlig.
Jeg leste litt rundt på nettet nå og ser at mange opplever kvalme i forbindelse med fødsel.

Så da lurer jeg på: har noen her opplevd at kvalme var et av de første tegnene på at fødselen skulle starte? Og hvordan utartet den fødselen seg i så fall?

Jeg hadde hørt det samme, og ble veldig positiv da jeg fikk løs mage og greier noen dager over termin. Her ble det ingen fødsel ut av det dessverre. Det er mulig alt stoppet opp fordi jeg ble veldig medtatt etter flere dager med løs mage. Jeg endte opp med innleggelse pga. det, men det er ikke vanlig.

Var kvalm og svimmel, med høyere blodtrykk enn normalt, og det viste seg å være begynnende svangerskapsforgiftning. Ble igangsatt i uke 39. Ring og be om blodtrykksmåling etc. i morgen.

Jeg opplevde litt kvalme/magevondt og utrolig løs mage ca 1 ukes tid før fødselen startet. Hadde også litt nedsatt matlyst siste uken. Fødselen startet med rier på natten.

Ikke opplevd kvalme før fødsel, men hørt 3je er en luring, her ble første født dagen før termin, nr 2 født dagen etter termin - begge startet med rier. Nr 3 derimot ble født 17 dager før termin og startet med vannavgang. Hadde og gått hele helgen og samme dag med en uro i kroppen, at nå nærmer fødsel seg. Mandag kl 18.16 ble hun født

Back
Topp