Jeg er i dag 38+3 med mitt tredje barn, og vet at fødselen teknisk sett kan starte når som helst. Men mine tidligere to fødsler har begge startet likt: slimproppen gikk og riene starter i løpet av det neste halve døgnet. Begge barna ble født 40+2. Så jeg regnet egentlig med en litt lik fødsel denne gangen også..
Men jeg har siden i går kveld plutselig vært kvalm og uggen, uten at jeg har spydd eller noe. (Men jeg har vært løs i mages i en ukes tid da).
Jeg har tidvis vondt i magen i natt også, og jeg har sovet utrolig dårlig.
Jeg leste litt rundt på nettet nå og ser at mange opplever kvalme i forbindelse med fødsel.
Så da lurer jeg på: har noen her opplevd at kvalme var et av de første tegnene på at fødselen skulle starte? Og hvordan utartet den fødselen seg i så fall?
Men jeg har siden i går kveld plutselig vært kvalm og uggen, uten at jeg har spydd eller noe. (Men jeg har vært løs i mages i en ukes tid da).
Jeg har tidvis vondt i magen i natt også, og jeg har sovet utrolig dårlig.
Jeg leste litt rundt på nettet nå og ser at mange opplever kvalme i forbindelse med fødsel.
Så da lurer jeg på: har noen her opplevd at kvalme var et av de første tegnene på at fødselen skulle starte? Og hvordan utartet den fødselen seg i så fall?