Kvalme som plutselig går over

Lykkemamma02

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Herregud, alt man skal bekymre seg over. Er 10+1 og har kastet opp i nesten to uker. Plutselig er den verste kvalmen over, og jeg har ikke kastet opp på to dager. Blir jo bekymra igjen jeg da, for at det er noe gale. Sist spydde jeg hele svangerskapet. Flere som har hatt det slik? At kvalmen plutselig gir seg?

Herregud, alt man skal bekymre seg over. Er 10+1 og har kastet opp i nesten to uker. Plutselig er den verste kvalmen over, og jeg har ikke kastet opp på to dager. Blir jo bekymra igjen jeg da, for at det er noe gale. Sist spydde jeg hele svangerskapet. Flere som har hatt det slik? At kvalmen plutselig gir seg?
Jeg hadde to gode dager. Og det ble værre etterpå. Nyt alt du kan. Men du er kommet lengre en meg. Husk at hcg nivået synker å normaliserer seg snart.

Her gikk kvalmen helt over en gang i uke 9. Har aldri kastet opp, men uansett utrolig deilig å slippe kvalmen. Spurte legen om det, og hun sa det er helt vanlig at kvalmen gir seg.

Jeg hadde to gode dager. Og det ble værre etterpå. Nyt alt du kan. Men du er kommet lengre en meg. Husk at hcg nivået synker å normaliserer seg snart.
Satser på det snart er over da. Har forventa ett svangerskap som sist gang, da spydde jeg i ni måneder. Takk for svar :Heartred

Her gikk kvalmen helt over en gang i uke 9. Har aldri kastet opp, men uansett utrolig deilig å slippe kvalmen. Spurte legen om det, og hun sa det er helt vanlig at kvalmen gir seg.
Så bra, er vel heller det at det er mer uvanlig å spy hele svangerskapet. Er jo luksus om kvalmen gir seg! Takk for svar :Heartred

Venter sikkert det andre kjønn nå da =) hehe

Med guttene kastet jeg opp til uke 20 ca. Var SÅ kvalmt i evigheter. Men med jenten så var det liksom litt av og på frem til uke 12. Samme nå. I helgen har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt men jeg så jo hjerte slå på fredag. Så er ikke bekymret. Bare nyter livet uten kvalme. Håper energien kommer tilbake snart og! Lei av å være så trøtt og sliten. Synes synd på barna!

Hadde en god dag. Har bare kastet opp en dag, men vært dårlig, kvalm og sliten siden uke 5. Hadde en dag som var god.

Var kvalm og uvel fra uke 7-9, i uke 9 ga det seg plutselig og alle symptomer forsvant. Uke 11+3 nå, og blir kvalm om jeg ikke spiser hver 2 time.

Tror det hos mange kan gå litt opp og ned.. spesielt i perioden uke 9-12. Kan det kanskje ha noe med at morkaken begynner så smått å ta over? :happy:

Back
Topp