Kvalme som plutselig er nesten borte

Januarbaby 2019

Blir kjent med forumet
Har noen av dere opplevd å plutselig bli bedre av kvalmen? Jeg våknet idag og tenkte at nå har jeg jammen en god dag. Greide til og med å ikke bli kvalm av sjokolade lengre [emoji848] Er 9+2 idag så blir jo bekymret om det er normalt at den kan gi seg så raskt? Har vært konstant kvalm siden jeg fant ut at jeg var gravid nesten....

Jeg begynte med kvalme og oppkast når jeg var i uke 5. Har ikke kastet opp nå siden 18 mai, men kjenner fortsatt kvalmen hele dagen mdn får i meg mat. På torsdag fikk jeg se en liten sprellende bamsemums på ul hos jordmor. Jeg er nå 9+4 og håper at oppkast perioden ikke kommer tilbake :)

Jeg har også slitt mye med kvalmen i noen uker. Men har siste uka vært litt av og på. Forskjellen nå er at jeg blir plutselig så kvalm etter middag at jeg kaster opp..før var det bare kvalmen liksom :)

Her har det og vært mer av og på i det siste, så håper det er normalt :)

Jeg har ikke vært kvalm siden sist helg, og jeg følte meg også litt mer «meg» denne uken, så jeg ble bekymret og fikk time hos jordmor med ultralyd, som viste at lille trille har det helt fint [emoji5]

Tror det er slik at hormonene toppes rundt uke 8, og etterpå blir de i toppen før det etterhvert synker og stabiliseres ut svangerskapet :) correct me if I’m wrong [emoji5]

Nå har jeg bare øyeblikk hvor jeg kan bli kvalm, men det skyldes bare at jeg for eksempel har glemt å spise innen halvannen time [emoji28]

Helt normalt! Alle svangerskap er ulike :)

Veldig av og på med kvalmen. Bedre nå når jeg er flinkere å drikke og spise. er 8+2 nå. Var verst i uke 5.

Jeg var veldig kvalm i 3-4 dager (ene dagen kastet jeg opp 8 ganger), nå er det bare om morgenen og ved lange og slitsomme dager[emoji4]

Jeg er 8 uker nå og kvalmen er så og si borte. Kommer bare litt av og til, men nå på andre dagen uten, så jubler jeg litt forsiktig. [emoji322]

Hee har formen vært mye bedre de siste dagene :) kjenner det hvis jeg ikke spiser ofte nok, men langt fra så ille som det var, og så langt var uke 8+0 til 9+3/4 værst. Håper det snur nå snart når jeg nå er 10+1 :)

Samme her:-) Var litt kvalm ganske tidlig, og ganske kvalm i nesten 2 uker, før eg no er helt fin igjen:) Blir akutt kvalm om det er veldig lenge siden eg har spist:)

Hee har formen vært mye bedre de siste dagene :) kjenner det hvis jeg ikke spiser ofte nok, men langt fra så ille som det var, og så langt var uke 8+0 til 9+3/4 værst. Håper det snur nå snart når jeg nå er 10+1 :)

Jeg blir krisedårlig om jeg ikke spiser nok, særlig frokost. Satt å gråt to timer på jobb i dag etter jeg kom, var så dårlig på alle måter. Hadde ikke noe mat tilgjengelig, men kom på etterhvert at jeg hadde en gammel åpna nøttebar i veska. Etter det klarte jeg stabbe meg bort til kantina. Er bare glad ingen prøvde snakke til meg :O

Back
Topp