Kvalme som kommer og går?

Ciri

Glad i forumet
MayDay2021
Julibarna2024☀️
Er det vanlig at kvalmen kan forsvinne noen dager liksom?
Har vært uggen hver dag i ei uke nå (bare litt opp og ned ila. dagen). Heldigvis bare med brekninger men ikke oppkast ennå. Våknet slik i dag morges også... men nå utpå dagen er jeg faktisk SULTEN uten å være kvalm og det ble jeg selvfølgelig bekymra av. Det har jeg jo ikke rukket på ei uke, har jo måttet spise konstant for å holde kvalmen på avstand omtrent.

Burde jo blitt glad for en liten pause, men neida! Her skal det bekymres over alt som endres og ikke endres, om hverandre. Blir gal av meg selv. :hilarious:

Men altså - er det vanlig at kvalme kommer og går?

Jada! Helt normalt! Her var jeg av og på uggen frem til uke 7, hadde da nesten to uker med konstant kvalme, nå 9+3 er det tilbake med av og på uggenhet bare og jeg greier faktisk å få i meg mat:)

Her er det også ekstremt varierende og ser ikke noe mønster i det! :) har vært kvalm på morgenen stort sett hver dag, men ikke alltid. I begynnelsen var jeg mer kvalm på natta. Så en periode på kveld. Nå er det helt random :p Er 9+4 og så sist en sprellende reke på ultralyd igår :)

Jada! Helt normalt! Her var jeg av og på uggen frem til uke 7, hadde da nesten to uker med konstant kvalme, nå 9+3 er det tilbake med av og på uggenhet bare og jeg greier faktisk å få i meg mat:)

Takk for svar, det var godt å høre. Så fint at du klarer å spise nå! Det er jo absolutt en fordel, kan man si :joyful:

Her er det også ekstremt varierende og ser ikke noe mønster i det! :) har vært kvalm på morgenen stort sett hver dag, men ikke alltid. I begynnelsen var jeg mer kvalm på natta. Så en periode på kveld. Nå er det helt random :p Er 9+4 og så sist en sprellende reke på ultralyd igår :)

Så bra! Synes det har gått i bølger til nå men aldri kommet dit at jeg er sulten uten å være kvalm, det føltes så ukjent plutselig og da kom bekymringen snikende! :hilarious: Og gratulerer med reka! Vi skal på tul i morgen, jeg er sikkert litt ekstra nervøs pga. det også bare, og kjenner etter på alt det går an å kjenne etter på :Heartred

Helt normalt at kvalmen kommer og går, bare å nyte det mens den er borte ☺️

Å yes, så lev livet mens den ikke er der :hilarious: Jeg var senge liggende en helg for 2 uker siden før det sa jeg å nei nå går det ikke bra for jeg er ikke kvalm! Jeg ga meg selv et klaps i bakhodet den helgen :hilarious:

Last edited:
Kommer og går her også. Var mye kvalm i et par uker også har jeg en periode nå hvor jeg bare føler meg uggen/ nesten litt bakfull. Kun kastet opp en gang :dead:

Veldig av og på her og. Og jeg og blir bekymret med gang. Men lurer på om det kan ha sammenheng med nok søvn her. For 2 kvelder hsr jeg lagt meg tidlig, og påfølgende dag etter har kvalmen vært nogenlunde i sjakk. Men, blir bekymret jeg og... Istedet for at jeg sikkert bare burde nyte:rolleyes:

kjem og går her og. var ikkje plaga forgje svangerskap, heller ikkje særlig så langt denna gangen heller. om eg ikkje ete frukost med ein gang eg står opp, da slite eg! da blir eg kvalm!

Åh så godt det var å lese alle deres innlegg, jeg har det på akkurat samme måte! Har vært sykt dårlig i fra 6+4 til 9+1, nå har jeg hatt tre dager som plutselig har vært mye bedre og DA blir jeg bekymret med en gang! Skal sies at jeg var dårlig til uke 18 og 21 med nr 1 og nr 2, så at jeg skal bli bedre allerede nå, stemmer ikke i hodet mitt! Men jeg så et bankende hjerte i uke 8+2, så får håpe det går bra.

Last edited:
Jeg har vært mye kvalm siden uke 5 egentlig. De siste dagene har jeg hatt noen greie dager, og tenkte kanskje jeg var på bedringens vei, men så er jeg grisedårlig i dag igjen :sour: Er mellom 11+2 og 11+5 nå..

Jeg har vært skikkelig dårlig fra uke 5, ble bedre uken som var 10+4 ca, men nå i helgen har jeg vært skikkelig dårlig igjen :(

Jeg var skikkelig dårlig fra uke 3 til uke 6. Ingenting etter det, kun om jeg blir veldig sulten. 9+2 nå :-)

Jeg ble også dårlig igjen dagen etter at jeg skrev dette eller noe sånt, og så i dag er jeg plutselig bedre igjen (men sulten heeeele tiden og bare uggen hvis jeg venter for lenge med å spise). Så nå har jeg også fått oppleve "bølgene" på kroppen. Veldig godt å ha noen å spørre her inne! :Heartred

Back
Topp