KVALME - råd?

persille

Blir kjent med forumet
Nå skal jeg ikke klage så veldig over kvalmen min, for jeg verken kaster opp eller noe, det er bare ubehagelig... Men er det noen som har noen tips? Først og fremst til kvalmevennlige middagsretter - jeg er som regel mest kvalm rett rundt middag, men klarer ikke å finne på noe selv, så det blir mannen min som lager mat - og det blir mye stekt mat med krydder (han har litt vanskelig for å sette seg inn i situsjonen, selv om han prøver). Noen gode forslag? Jeg prøver også med litt tyrkisk pepper, synes det frisker litt opp - bare det ikke blir for mye.

Hvis noen har noen gode råd å gi blir jeg veldig glad!
 
prøv å start dagen men enten litt salte kjeks el knekkebrød.. og en kopp te.
prøv så godt du kan å fa mannen din il å la vær å lag sterk mat.. det hjelper deg overhode ikke..
da jeg gikk med jenta mi var jeg litt kvalm i begynnelsen.. da spiste jeg mye milde supper og potetmos.
har også hørt at te hjelper på.. usukkeret.
hvis ikke noe av dette hjelper så anbefaler jeg deg å få akupunktur.. det hjalp meg tvert i dette svangerskapet[:)]
 
Var mye kvalm og uvel i begynnelsen jeg og, uten å kaste opp noe særlig. Fikk kun i meg det jeg hadde lyst på der og da, besto veldig ofte i kjedelige (men gode) fiskeretter som fiskepinner, fiskeboller og fiskegrateng. Sambo ble litt lei det etterhvert[:D]
Har nok ingen kjempegode råd, men mat som ikke smakte så mye var det beste for meg[:)]
 
Halloen......
Har lest at mot kvalm skal man Ikkje spise noen større måltider, Men spise mange små utover dagen, Har også lest at tretthet kan gi kvalme, Såh pass på at du får sovet ut.
Har selv hatt en del brekninger og vært kvalm, Har spydd en gang, Men di siste dagene har det vært helt greit med det........ [:D]
 
Mange og små måltider, ja..

Det er det beste rådet jeg har fått mot kvalmen[;)]
 
Å slikke på en Ingefer-rot skal hjelpe mot kvalme!
Det skal også hjelpe å koke ingeferroten i vann for så å sile av vannet, og drikke det.

Salt lakris kan virke dempende på kvalme.
Å suge på en sukkerbit skal visst også hjelpe[:)]

Håper du har fått noen gode råd mot kvalmen din! [:D]
 
Jeg spiser en god del salt lakris, ritz crackers, appelsin eller klementiner, drikker litt doven cola. blir veldig kjedelige middager, ofte potetmos med ketchup og sennep, eller pommes frites med litt fløtesaus, fiskeboller i saus. som oftest går det fint med milde sauser. Sliter med sterk mat og mye tomatpure.. (er egentlig veldig glad i sterk mat og bolognese etc..) må nok prøve seg frem. For to uker siden var det kun rista brød med ost som holdt seg nede, men nå orker jeg ikke det..
 
Back
Topp