Kvalme/oppkast etter uke 12?

mkd_92

Andre møte med forumet
Andre som helt plutselig har begynt å kaste opp? Er nå 13+2. Første svangerskapet mitt var jeg dårlig fra uke 5 til uke 20, kastet opp flere ganger daglig, gikk ned 10 kilo og var sykmeldt store deler av svangerskapet:depressed: Denne gangen har jeg tenkt at jeg slipper unna, og følt meg veldig heldig. Har blitt kvalm av enkelte ting, og én og annen morgen har jeg vært litt uggen. Fredag, etter første ultralyd, var jeg veldig kvalm, og begynte å kaste opp natt til lørdag. Var sengeliggende store deler av fredagen og i hele går. I dag våknet jeg og følte meg bedre, men begynte å kaste opp i dusjen:( Føles litt ut som kroppen plutselig innså at jeg er gravid, etter å ha fått bevis på ultralyd:oops:
 
Har ikke begynt å kaste opp, men ble plutselig mye verre mtp kvalmen i andre trimester også.. slitsomt :dead:
 
Jeg får noe kvalme på dagen. Komme litt i øst og vest. Men jeg gjør bare mine småtriks. Funker som regel. Litt cola. Kanskje litt sjokolade. Surt små godt
 
Jeg kaster også opp mye mer enn i starten. Uke 5-11 var det uutholdelig kvalme hele dagen, nå har kvalmen gitt seg (ikke 24/7 lenger) MEN jeg kaster opp hver eneste morgen. Vært sånn de tre siste ukene nå, er i uke 14.
 
Andre som helt plutselig har begynt å kaste opp? Er nå 13+2. Første svangerskapet mitt var jeg dårlig fra uke 5 til uke 20, kastet opp flere ganger daglig, gikk ned 10 kilo og var sykmeldt store deler av svangerskapet:depressed: Denne gangen har jeg tenkt at jeg slipper unna, og følt meg veldig heldig. Har blitt kvalm av enkelte ting, og én og annen morgen har jeg vært litt uggen. Fredag, etter første ultralyd, var jeg veldig kvalm, og begynte å kaste opp natt til lørdag. Var sengeliggende store deler av fredagen og i hele går. I dag våknet jeg og følte meg bedre, men begynte å kaste opp i dusjen:( Føles litt ut som kroppen plutselig innså at jeg er gravid, etter å ha fått bevis på ultralyd:oops:
Jepp...uke 14,full dose Xonvea fortsatt og kaster opp hver dag. Syntes også det ble verre i uke 11/12 når jeg hadde håpet på motsatt :hungover: :rolleyes: Så sykt lei den kvalmen nå...
 
Kaster ikke opp, mer er mer kvalm nå i ukene etter uke 10. Verst når jeg er sulten, men også etter at jeg har spist. Irriterende og vanskelig å regulere småspising synes jeg.
 
Jeg syns kvalmen endra seg fra uke 11, kasta opp flere ganger (gjorde ikke det før) og har kjent meg i mye verre form.
 
Uke 16 nå og holder fortsatt på:yuck::depressed: Hver eneste dag:sick006Tror jeg må bli fullt sykemeldt nå for det er helt håpløst å jobbe med så mye kvalme og oppkast som også har resultert i kraftig jernmangel. Er det flere som er like langt på vei og like plaget av dette?
 
Uke 16 nå og holder fortsatt på:yuck::depressed: Hver eneste dag:sick006Tror jeg må bli fullt sykemeldt nå for det er helt håpløst å jobbe med så mye kvalme og oppkast som også har resultert i kraftig jernmangel. Er det flere som er like langt på vei og like plaget av dette?
Å så utrolig kjedelig :(
Jeg ble mye bedre rundt midten av uke 15, så har vært på stigende form i halvanna uke nå. Men hos meg er det vanlig kvalme, ikke HG.
 
Sliter fortsatt med kvalme, men er mye mer håndterbart når jeg går på Xonvea. Koster jo alt for mye, men verdt det når jeg slipper oppkast og føler meg litt mer «vanlig».. Håper det gir seg snart:(
 
Hos meg er kvalmen mye bedre, men jeg kaster fremdeles opp ca annenhver dag. Det er en enorm forbedring med tanke på at jeg før var kvalm hele døgnet og kastet opp mange ganger hver dag. Er 16+6 i dag. Har faktisk sluttet på kvalmestillende for en uke siden.
 
Kvalmen var definitivt verre de første 12 ukene enn de er nå. 16+1 i dag, men fortsatt mye kvalm og må spise jevnt (og spesielt viktig med frokost) for å ikke bli kvalmere.
 
Gir meg litt håp om at det vil bli bedre etterhvert når jeg leser at dere andre er blitt bedre:)Går på full dose Xonvea, men det tar bare 50% (tror jeg) hos meg. Er nok i grenseland til HG. Er blitt fullt sykemeldt i dag,håper jeg er tilbake på jobb igjen før permisjonen:smiley-angelic001 så kjedelig å være hjemme og ligge rett ut:depressed:
 
Back
Topp