Kvalme omkvelden (ikke gravid)

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Jeg er så lei. Så lei.
Hver eneste kveld når jeg har lagt meg så blir jeg såå kvalm :( Og jeg aner ikke hvorfor!
Har ikke kommet frem til noe som kan være årsak til kvalmen, så jeg får liksom heller ikke gjort noe for å forebygge.
Var til legen for noen år siden for denne kvalmen da. Ble bare bedt om å ta prøve av avføringa mi, ingenting galt med den :meh:
Ble ikke noe mer, legen kunne ikke si hvorfor jeg er kvalm..
Er som sagt ikke gravid, kvalmen har vart noen år nå :rolleyes:
Vet ikke hvor jeg vil med dette, måtte bare klage litt :happy:
Kanskje det er flere som sliter med uforklarlig kvalme?

Reagerer du på laktose? Evt kroppens måte å si at den er sliten/trøtt?
Det er i alle fall de to grunnene som oftest gjør meg kvalm..

Reagerer du på laktose? Evt kroppens måte å si at den er sliten/trøtt?
Det er i alle fall de to grunnene som oftest gjør meg kvalm..
Aldri hatt noen form for reaksjon på laktose, og jeg får i meg en del melkeprodukt.
Kan ikke utelukke at det er pga trøtthet, det dumme er jo at jeg ikke klarer å sove når jeg er så kvalm :rolleyes:

Jeg blir kvalm hvis jeg tar vitaminer rett før leggetid. Bør helst ta dem etter middag for å unngå kvalme.

Å bli kvalm når man legger seg er som oftest refluks/halsbrann. Føles det bedre om du setter deg opp? Isåfall er det helt sikkert halsbrann

Å bli kvalm når man legger seg er som oftest refluks/halsbrann. Føles det bedre om du setter deg opp? Isåfall er det helt sikkert halsbrann
Plages titt og ofte med halsbrann. Kjenner som regel ikke noe til den når jeg har lagt meg. Kan det likevel være derfor jeg blir kvalm?

Plages titt og ofte med halsbrann. Kjenner som regel ikke noe til den når jeg har lagt meg. Kan det likevel være derfor jeg blir kvalm?
Ja, halsbrann merkes ofte bare som at man er kvalm. Så neste gang du merker det, prøv å sette deg rett opp og sitt litt. Blir du mindre kvalm av det skyldes det halsbrann. Når du ligger ned kommer magesyren opp og du blir kvalm.

Da kan det hjelpe å spise mindre på kvelden, evt mindre fett/krydder i middagen. Evt. Ta halsbrannmedisin om det hjelper deg (den reseptbelagte omeprazol fjerne halsbrann helt om ikke de andre hjelper) Også mulig å heve hodeenden litt

Det hender jeg må gå og legge meg fordi jeg får symptomer på omgangssyken. Ikke ofte, men en gang i blant. Da hjelper det å sove og dagen etter er det helt borte. Aner ikke hvorfor det blir sånn.

Ja, halsbrann merkes ofte bare som at man er kvalm. Så neste gang du merker det, prøv å sette deg rett opp og sitt litt. Blir du mindre kvalm av det skyldes det halsbrann. Når du ligger ned kommer magesyren opp og du blir kvalm.

Da kan det hjelpe å spise mindre på kvelden, evt mindre fett/krydder i middagen. Evt. Ta halsbrannmedisin om det hjelper deg (den reseptbelagte omeprazol fjerne halsbrann helt om ikke de andre hjelper) Også mulig å heve hodeenden litt
Mannen får Somac på resept, kan prøve å ta den noen kvelder (jeg har brukt den tidligere)
Takk for tips :)

Jeg sliter ofte med det, mer de dagene jeg er veldig sliten og sovet dårlig (blir lite til vanlig med baby). Merker også at det blir verre om jeg spiser fet eller karbohydratrikt mat. Eller mye kullsyre.

Back
Topp