Kvalme om natten/morgenen

Lillemy93

Forelsket i forumet
Jeg er 35+5 i dag, og kvalmen kom tilbake for ca. 2 uker siden, men stort sett kun på natta og morgenen..

Jeg kastet opp daglig fra uke 6-20 ca, og nå er kvalmen tilbake sammen med hovne føtter og vondt bekken :( det har endt i oppkast et par ganger, men da har det vært på grunn av at jeg har tatt jerntabletter uten å spise etterpå tror jeg..

så jeg sover IKKE godt for tiden.. flere som sliter med det samme, og har gode tips mot kvalmen? :)

Sliter med det samme om natten... Hjelper litt når jeg legger meg høyere opp. Har hotellpute og 2vanlige puter, ikke så behagelig men hjelper på kvalmen!

Og husk å spis med jerntablettene!! Blir også driiiirdårlig om jeg glemmer det!

Vanlig å bli kvalm mot slutten da baby tar mer plass og vi da får press på organene våre.

Sliter med det samme om natten... Hjelper litt når jeg legger meg høyere opp. Har hotellpute og 2vanlige puter, ikke så behagelig men hjelper på kvalmen!

Og husk å spis med jerntablettene!! Blir også driiiirdårlig om jeg glemmer det!

Da prøver jeg det :) ååh, blir man kvalm av å glemme de også? For det gjør jeg veldig ofte :/

Sliter med det samme, siden uke 5 kvalme oppkast. Roa seg litt ned noen uker da kasta opp 3-4 ganger i uka. Men nå er det for fullt tilbake, kaster opp nesten hver dag, på natta kveldene mest. Mat drikke sliter med. Gulper mye, sover ikke, og da blir ennå verre og utmattet.

Prøver å sove sittende og begynte å ta regelmessig gaviscon etter mat. Og noen ganger hjelper den

Sliter med det samme, uke 35. Det eneste som hjelper meg er å stå opp å spise. Ofte holder det med et glass Biola, det viktige er å få opp blodsukkeret.

Var bare litt plaget av kvalme i første trimester, men har begynt å kjenne litt på det igjen nå (er 35+6). For min del virker det som en kombinasjon av skvisa organer, at jeg spiser mindre mengder per porsjon, men ikke veier opp med å spise hyppigere. Her henger kvalmen og sultfølelsen godt sammen, så jeg har funnet ut at jeg må spise hyppigere.

Var bare litt plaget av kvalme i første trimester, men har begynt å kjenne litt på det igjen nå (er 35+6). For min del virker det som en kombinasjon av skvisa organer, at jeg spiser mindre mengder per porsjon, men ikke veier opp med å spise hyppigere. Her henger kvalmen og sultfølelsen godt sammen, så jeg har funnet ut at jeg må spise hyppigere.

Det høres jo fornuftig ut! For jeg greier ikke å spise like store porsjoner lenger, men jeg spiser jo ikke oftere fordi..

Kjenner meg også litt småkvalm for tiden. Ikke veldig, men jeg var heller ikke så plaget i første trimester.

Har begynt å bli litt kvalm om kvelden og morgenen, men tror det er pga magesyre :/ De kveldene jeg har brukt link dør jeg har lagt meg har jeg ikke vært så kvalm på morran :)

Back
Topp