Kvalme om natten + et dumt spørsmål

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hver kveld når jeg legger meg nå har jeg blitt så utrolig kvalm, føler meg kvalm hele natta for når jeg våkner og må opp å tisse eller bare snu meg så er jeg fortsatt kvalm.. Føler meg skikkelig uvel altså.. Er det flere som opplever dette? Er helt fin igjen når jeg våkner på morgenen da heldigvis :) Men har vært sånn flere netter på rad nå..

Så til det dumme spørsmålet mitt :P Dere andre som har små barn fra før: Hvis man blir usikker og kontakter føden for et eller annet og dem ber deg komme ned for sjekk. Tar dere med mannen da? Hva gjør dere evt med barnet på feks 2 som ligger og sover på kvelden/natta.. Tenker at man gjerne har vondt eller noe og ikke vil kjøre til føden selv.. Har tenkt litt på det de siste dagene :P

Jeg måtte inn midt på natten til kontroll på obs-posten for en god del uker siden. Jeg kjører ikke selv, så mann og barn måtte bli med. Ikke hadde jeg klart å kjøre selv heller fordi jeg var så dårlig. Hvis det samme hadde skjedd nå, at vi trodde det kanskje var noe på gang, så hadde vi nok ringt barnevakt :)

Det med kvalmen kjenner jeg til. Nå er jeg stort sett kvalm hele dagen da, men det øker på etter jeg har lagt meg. Er nok sikkert fordi det er økt press på magesekk osv. når vi ligger. For min del så har det nok også litt å si at storparten av det jeg spiser i løpet av dagen, blir inntatt på ettermiddag og kveld - det er da jeg har lettest for å spise.

Jeg måtte inn midt på natten til kontroll på obs-posten for en god del uker siden. Jeg kjører ikke selv, så mann og barn måtte bli med. Ikke hadde jeg klart å kjøre selv heller fordi jeg var så dårlig. Hvis det samme hadde skjedd nå, at vi trodde det kanskje var noe på gang, så hadde vi nok ringt barnevakt :)

Det med kvalmen kjenner jeg til. Nå er jeg stort sett kvalm hele dagen da, men det øker på etter jeg har lagt meg. Er nok sikkert fordi det er økt press på magesekk osv. når vi ligger. For min del så har det nok også litt å si at storparten av det jeg spiser i løpet av dagen, blir inntatt på ettermiddag og kveld - det er da jeg har lettest for å spise.
Takk for svar :) Tenker liksom at det er bryderi å ringe barnevakt om det ikke er noenting, synes liksom det er så vanskelig jeg :P Har ikke så mange å ringe heller.. Blir min samboers foreldre som skal ha vår datter om det skjer noe, men dem jobber jo begge to så føler det er litt dumt om det ikke er fødsel på gang.. Jeg er veldig sånn som ikke vil være til bry da. Har sagt til amboer at han må snakke litt med dem om hvordan vi skal gjøre ting om det skulle skje noe slikt eller at det er fødsel på gang siden det bare er 5 uker til termin, men han bryr seg liksom ikke så mye.. Alt jeg vet er at jeg føder mest sannsynlig fort om det plutselig blir fødsel på gang så kjenner jeg blir stressa når ting ikke er helt avklart :P

Synes bare det er så rart at denne fryktelige kvalmen og uvelheten skal oppstå når jeg legger meg og at den varer utover natta, men så er man helt fin på morgenen igjen :S men er helt sikkert normalt det også da som alt annet :P hehe

Vi har det veldig lettvint med barnevakt da, så hadde spurt dem (selv om de jo går på jobb hver dag, men må man så må man. Klart det kan være at det ikke er så alvorlig det man reiser for, men det er jo umulig å vite på forhånd :))

Har vært kvalm jeg også, gitt seg litt, men har fortsatt noe halsbrann på kvelden. Det er nok pga magesekken osv er temmelig skvist :/

Vi har det veldig lettvint med barnevakt da, så hadde spurt dem (selv om de jo går på jobb hver dag, men må man så må man. Klart det kan være at det ikke er så alvorlig det man reiser for, men det er jo umulig å vite på forhånd :))

Har vært kvalm jeg også, gitt seg litt, men har fortsatt noe halsbrann på kvelden. Det er nok pga magesekken osv er temmelig skvist :/
Nei, det er jo sant at man ikke kan vite.. Bare syns det er så vanskelig når det er hans foreldre og ingenting egentlig er skikkelig avklart om hva som skal skje..

Halsbrann og sure oppstøt er jeg veldig plaget med, det kommer og går hele tiden, men denne kvalmen er annerledes.. er mer som at man er kvalm og uvel som ved omgangssyken og man føler man skal kaste opp, men det går jo ikke.. Er ikke bare bare :P

Nei, det er jo sant at man ikke kan vite.. Bare syns det er så vanskelig når det er hans foreldre og ingenting egentlig er skikkelig avklart om hva som skal skje..

Halsbrann og sure oppstøt er jeg veldig plaget med, det kommer og går hele tiden, men denne kvalmen er annerledes.. er mer som at man er kvalm og uvel som ved omgangssyken og man føler man skal kaste opp, men det går jo ikke.. Er ikke bare bare :p

Nei, det er ikke bare bare!! Høygravid-tiden er ikke akkurat en drømmesituasjon: dårlig med søvn, vondter her og der, trangt for å puste og spise, vann i kroppen, diger og upraktisk mage og gjerne veldig matlyst :P Men heldigvis er det en kort periode ift resten av livet :)

Vi har mine foreldre som barnevakt, kanskje lettere siden de er mine? Jeg hadde nok hatt litt høyere terskel for hans foreldre jeg også... Har dere flere alternativer så dere evnt kan variere om dere må inn flere ganger? Hvis det er lettere.. :)

Nei, det er ikke bare bare!! Høygravid-tiden er ikke akkurat en drømmesituasjon: dårlig med søvn, vondter her og der, trangt for å puste og spise, vann i kroppen, diger og upraktisk mage og gjerne veldig matlyst :p Men heldigvis er det en kort periode ift resten av livet :)

Vi har mine foreldre som barnevakt, kanskje lettere siden de er mine? Jeg hadde nok hatt litt høyere terskel for hans foreldre jeg også... Har dere flere alternativer så dere evnt kan variere om dere må inn flere ganger? Hvis det er lettere.. :)
Det er helt sant.. sitter for øyeblikket også å kjenner på menssmerter som har vart leeeenge nå og det verker helt nederst i korsyggen.. får satse på at det er modning som foregår :P

Ja, det kan jo hende.. Tror jeg hadde følt det lettere om det hadde vært mine egne foreldre hvertfall :) han har jo 2 søstre, men ho ene har ikke lappen og bil og har 2 barn selv og hun andre har ei lita snuppe på 4mnd så blir litt vanskelig midt på natta.. Min familie bor litt over 1 time unna så det går ikke :( Så blir egentlig bare hans foreldre som vi kan bruke og hvertfall om det er midt på natta :P

Er mye kvalm og uvel om dagen jeg også... æsj... samt at fingrene mine er så stive at jeg snart ikke kan gjøre noenting... :(

Jeg tror jeg ville tatt med meg snuppa jeg, så måtte mannen din evt. ordnet med barnevakt dersom det viser seg at du skal føde. Jeg ville nok ikke tatt risken med å kjøre selv ihvertfall :)

Er mye kvalm og uvel om dagen jeg også... æsj... samt at fingrene mine er så stive at jeg snart ikke kan gjøre noenting... :(

Jeg tror jeg ville tatt med meg snuppa jeg, så måtte mannen din evt. ordnet med barnevakt dersom det viser seg at du skal føde. Jeg ville nok ikke tatt risken med å kjøre selv ihvertfall :)
Signerer det med fingrene.. mine ser ut som tykke pølser (har vanligvis tynne fingre) Ubehagelig med vannet i kroppen..

Nei å kjøre selv blir uaktuelt, men syns liksom ikke noe om å måtte våkne jenta på 2 midt på natta og ta henne med på føden, hun kan jo bli vettskremt stakkars sånn som mange roper der nede.. Dessuten er hun litt trassen til tider så hadde jo vært kjempe det om hun hadde slått seg helt vrang :P Jeg får nok sette foten ned og be samboer ta en ordentlig prat og få avklaring med svigers om det skulle være noe som skjer, fødsel eller bare sjekk :)

Signerer det med fingrene.. mine ser ut som tykke pølser (har vanligvis tynne fingre) Ubehagelig med vannet i kroppen..

Nei å kjøre selv blir uaktuelt, men syns liksom ikke noe om å måtte våkne jenta på 2 midt på natta og ta henne med på føden, hun kan jo bli vettskremt stakkars sånn som mange roper der nede.. Dessuten er hun litt trassen til tider så hadde jo vært kjempe det om hun hadde slått seg helt vrang :p Jeg får nok sette foten ned og be samboer ta en ordentlig prat og få avklaring med svigers om det skulle være noe som skjer, fødsel eller bare sjekk :)

Ja, veit du hva det synes jeg du skal. Vi har svigermor boende ett steinkast unna, jeg/mannen kommer til å vekke henne midt på natten dersom det er behov for det. Foreldrene mine bor ca 25 min unna og de kommer når vi melder. Så da får vi en fin overlapping. Svigermor er 79 år og orker nok ikke turbogutten vår lenge liksom, så derfor kommer mine og henter han. Så nå pakker jeg fødebagen samt veslegutts trillkoffert. Alt skal stå klart i gangen f.o.m uke 37. :)

Men som du selv sier, så er det mannen din som må ta den samtalen med sin familie... ikke du!

Ja, veit du hva det synes jeg du skal. Vi har svigermor boende ett steinkast unna, jeg/mannen kommer til å vekke henne midt på natten dersom det er behov for det. Foreldrene mine bor ca 25 min unna og de kommer når vi melder. Så da får vi en fin overlapping. Svigermor er 79 år og orker nok ikke turbogutten vår lenge liksom, så derfor kommer mine og henter han. Så nå pakker jeg fødebagen samt veslegutts trillkoffert. Alt skal stå klart i gangen f.o.m uke 37. :)

Men som du selv sier, så er det mannen din som må ta den samtalen med sin familie... ikke du!
Ja, skal be han gjøre det fortere enn fortest :) og si han må ta det seriøst denne ganga! Tenker å pakke fødebagen ferdig snart jeg, har begynt så vidt på den.. man kan jo aldri vite :P Må nok også pakke litt til veslejenta som skal til sine besteforeldre om det skulle skje noe, det er nok ikke dumt :)

Nå har jeg faktisk vært litt kvalm i ettermiddag/kveldingen også i tillegg til at jeg var svimmel, trøtt og fryktelig skjelven.. følte meg rett og slett skikkelig dårlig.. tror dere det kan ha noe med blodprosenten min å gjøre? den ble jo målt til 9,0 på onsdag i forrige uke..

Nå har jeg faktisk vært litt kvalm i ettermiddag/kveldingen også i tillegg til at jeg var svimmel, trøtt og fryktelig skjelven.. følte meg rett og slett skikkelig dårlig.. tror dere det kan ha noe med blodprosenten min å gjøre? den ble jo målt til 9,0 på onsdag i forrige uke..
Det kan absolutt være blodprosenten din ja! Jeg var nede på 9 selv, og da var jeg i dritdårlig form.. Trøtt og svimmel hele dagen.,

Det kan absolutt være blodprosenten din ja! Jeg var nede på 9 selv, og da var jeg i dritdårlig form.. Trøtt og svimmel hele dagen.,
Har time til legen min på mandag så får høre hva ho sier. Tenkte å spørre om dem kunne måle jernlageret mitt igjen nå siden blodprosenten min har gått såpass ned.. Føler meg helt utslitt om dagen og bare uvel :(

Har time til legen min på mandag så får høre hva ho sier. Tenkte å spørre om dem kunne måle jernlageret mitt igjen nå siden blodprosenten min har gått såpass ned.. Føler meg helt utslitt om dagen og bare uvel :(
Skjønner deg veldig godt, er ikke noe kjekt å gå sånn:( utrolig hva vitaminmangel gjør med kroppen! Du hadde begynt på jern? Det tar ofte litt tid før blodprosenten stiger igjen..

Back
Topp