kvalme og vektnedgang

Høstmor

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Nå er jeg så sliten at jeg må spørre dere hvordan dere har det.
Jeg skal ringe i morgen og bestille time hos jordmor, men de har stengt pga oppussing så jeg får ikke snakket med hun før i morgen.
Jeg er jo i følge legen på sykehuset 10 uker på vei, men jeg er så ekstremt kvalm og dårlig, hele tiden. Jeg har de siste 4 ukene gått ned over 8 kg- og er heldig om jeg får i meg noen mariekjeks og kanskje et eple om dagen. Jeg prøver og spise mat, men jeg spyr jo like fort. Og drikke fun light saft har gått ok, helt til nå, nå synest jeg det er kjempevanskelig og drikke noe som helst, og brus klarer jeg ikke. Har prøvd kvalmeband og kvalmestillende, men opp kommer det uansett.

Hvordan er det med dere? er dere mye kvalm og har dere gått ned mye?

det kan umulig være bra å gå ned så mye i vekt, får håpe det går over snart slik at du får i deg noe næring. Har du snakket med lege om dette?

Helt motsatt med meg da, har vært kvalm men det begynner å avta nå, har ikke spydd heller. Har gått opp 3,5 kg og er 9+5 på vei[:D]

Hadde nok ringt lege eller en annen jordmor bare for å høre. Så stor vektnedgang er jo ikke bra. Å når du ikke får i deg nok så går det utover barnet.

Når du har gått ned over 8 kg så hører det ut som ekstrem svangerskapskvalme. Du har nok mistet mye væske,fett og muskelmasse. Jeg hadde tatt en alvorlig prat med legen evt jordmor. Du bør få sjekket urinen din for ketoner for å sjekke om du er dehydrert og kanskje du må en stund på sykehuset for oppvæsking av kroppen din. Høres ut som om du trenger intravenøst for å få i deg nok væske. Hadde definitivt snakket med legen min om dette. Det er sjelden det går ut over barnet så tidlig, den tar det den trenger, men du trenger også næring.

God bedring. :)

Hei