Har HG selv, klarer å holde litt mat nede ved hjelp av afipran. I starten hjalp b6, men det slutta å fynke.
Det beste for min del er risgrøt og yoghurt. Har melkeproteinallergi og soyaallergi, så det er melke- og soyafritt alt jeg spiser da, vet ikke om melkebasert er like optimalt mot kvalme. Det er friskt og lett å få ned, også er det «behagelig» å spy opp igjen, så da mister jeg ikke matlysten pga assosiasjoner på at det er ubehagelig når det kommer i retur.
Ellers prøver jeg bare å fokusere på å spise litt og ofte, men det er lettere sagt enn gjort... har gått ned 1,5kg siden fredag allerede, var da det kom for fult. Allerede lørdag var jeg lettere dehydrert (var da jeg fikk afipran).
Hadde HG i forige svangerskap også, da fikk jeg ingen hjelp, og endte opp kraftig deprimert og likegyldig til alt, og eldste jentungen fikk sterke reaksjoner på at jeg ikke klarte noe som helst med henne. Får heldigvis bedre oppfølging nå, og vet litt mer selv at jeg må ha hjelp tidlig, så skal til gyn i morgen og hun snakka om IV saltvann på tlf. Får se hva det blir til. Håper egentlig å få prøve zofran, hører mange har god effekt av det.