Kvalme og oppkast

EVYA

Første møte med forumet
Er det noen her som plages med dette? Jeg har vært sykmeldt siden uke 6-7 pga dette, og er helt håpløst fortvila når det står på som verst...[:(] Har noen dager innimellom der jeg er litte-bitt bedre, men stort sett så er formen [:'(]
Gir det seg eller kan jeg bare forberede meg på å spy til siste dag??? Noen som har erfaring med dette? Noen gode råd og tips?

Hei. Du er ny her.. har du termin i Desember? Isåfall velkommen til oss!![:D]

Når det gjelder kvalme og oppkast er det andre som har hatt det langt verre enn jeg, var veldig dårlig i 2-3 uker, men nå er formen helt på topp!! Håper du også blir bedre!! De sier jo at kvalmen pleier å avta etter første trimester.. men, i sjeldne tilfeller kan vare lengre.. (ikke for å skremme deg) du kan forresten lese på lommelegen.no, eller her på bv om svangerskapskvalme..

Masse lykke til og god bedring!!![;)]

Jeg har ikke spydd så mange ganger (3-4 til sammen), men jeg var vært mye kvalm. Men det har gitt seg nå! Sluttet med en liten finale (kastet opp på jobb på mandag), men har ikke vært kvalm lørdag, søndag, tirsdag eller onsdag. Så da tror jeg det er over. Pleier visst å gå over når man går inn i andre trimester (12-13 uker).

God bedring!

hei!!Det e flere som har hatt det som dæ.æ har kasta opp fra uke 6 og gjør det fortsatt (e i uke 15)..formen e veldig forskjellig fra dag til dag.av å til står æ opp om morgen å føle æ kan erobre verden så bare et par tima etterpå e æ lik bleik og kjæmpe dåli..
håpe d går over snart. Sjøl synes æ at kvalmen har forandret seg fra de første ukene til no.så d e vel et tegn på at d blir bare bedre og bedre for hver dag som går..håpe det blir bedre snart for alle oss som er plaget med dette.[:D]

Jeg har vært kvalm siden uke 7 ca... Jeg har kastet opp i gjennomsnitt 1 gang om dagen. Alle dager har stort sett vært ille, men nå er jeg kommet i uke 13 og nå er det flere gode dager enn dårlige!

Når man er i ukene 6 - 12 så får man høre at det pleier å gå over etter uke 12 o.l. Det er ikke så lett å høre når man er oppi det. Det er jo da ekstra gøy at mormor sider: Det må du bare regne med, det er ingen sykdom, så det er ikke noe å klage over.

Huff, huff.. føler virkelig med dere!!!! Goood trøsteklem til alle som sliter med kvalme!! Håper dere blir bedre etterhvert da...

Jeg kastet opp i ti uker. Hele døgnet. Er mye bedre nå. Selv om jeg må passe på å spise ofte. Håper det går over snart for deg og[:D]

Back
Topp