Kvalme og oppkast

Ina99

Flørter med forumet
Hei dere!
Jeg er helt sikkert ikke den eneste som sliter med kvalme hver eneste dag og oppkast ca hver dag. Når skal man egentlig kontakte lege og hva bør man være obs på?
Akkurat i dag spyr jeg av både vått og tørt, men kan jo heller ikke la være å innta noe som helst..
Er det noe konkret info lege ønsker, om det kommer dit at jeg må ta kontakt? Fastlege er klar over kvalmen og jeg er sykemeldt til 3.januar - men regner med å måtte ringe 2.Jan å forlenge den.
Dritstressa for hyperemesiso_O

Hei dere!
Jeg er helt sikkert ikke den eneste som sliter med kvalme hver eneste dag og oppkast ca hver dag. Når skal man egentlig kontakte lege og hva bør man være obs på?
Akkurat i dag spyr jeg av både vått og tørt, men kan jo heller ikke la være å innta noe som helst..
Er det noe konkret info lege ønsker, om det kommer dit at jeg må ta kontakt? Fastlege er klar over kvalmen og jeg er sykemeldt til 3.januar - men regner med å måtte ringe 2.Jan å forlenge den.
Jeg hadde ekstrem kvalme å kastet opp hele dagen lang i forrige svangerskap- jeg fikk kvalmestillende fra legen men ingenting funket, husker da at de spurte hvor mye veske jeg fikk i meg, hvor mye jeg tisset og at når jeg inntok veske så prøv å ta noe annet enn vann om jeg klarte! God bedring!

Hei dere!

Du høres skikkelig dårlig ut - ta med en urinprøve, også kontakter du fastlege i morgen og sier at du vil sjekke ketoner mtp ekstrem kvalme og svangerskap. Du blir jo ikke dårligere av å få påvist hyperemesis, men kan bli bedre, fordi de som har HG trenger påfyll av væske intravenøst og det vil for veldig mange faktisk bedre kvalmen en periode :) også får du kvalmestillende som også kan gjøre formen din bedre.
Ikke nøl, men ta kontakt med lege. Det finnes hjelp om man behøver det ❤️
Blir du akutt enda verre enn du er nå før du rekker å dra til fastlege, så er det til legevakt og få levert urinprøve i stede!
God bedring

Back
Topp