Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Går på Postafen selv, 2 ganger om dagen. Er verst på morgenen, men har funnet ut at potetskruer og blå powerade holder seg nede. Så får spist litt av det, og et par timer senere kan jeg spise smått! Bare veldig slitsomt mens det foregår! [emoji42] blir jo helt ødelagt av Postafen tablettene i tilleggNår jeg ikke klarte å holde noe nede i forrige graviditet så ble euroshopper kjeks og melk min redning.. Du må beklageligvis bare prøve og se om du klarer å spise noe. Denne gangen gikk jeg på postafen 2 ganger i døgner til uke 14. Jeg jobber ikke denne gangen og det tror jeg har en stor betydning. Stress var en av de verste triggerene mine for min del. Anbefaler hg gruppen - der kan du få råd og støtte fra damer som går igjennom det samme.
Skal dit på onsdag,lurer på om jeg må høre om jeg kunne brukt noe annet. Tok bare 1/2 tablett i morgest. Og nå Ligger jeg hjemme på badegulvet til svigermor! Håper på å unngå å kaste opp. Brakk meg bare at matlukta [emoji58]Jeg ble helt slått ut av postafen de første ukene. Sov 12-14 timer på natten og 3 timer på dagen. Du kan jo eventuelt spørre legen din om du kan få andre kvalmestillende tabletter som du ikke blir helt utslitt av.
Det hørtes ikke noe godt ut. Har heldigvis noen fine dager nå. Jeg har gått på stemetil 2x5mg 3 ganger for dagen sammen med postafen. Det hadde veldig god effekt for meg, ikke mange ukene siden jeg trappet ned på stemetil. Fikk afipran først uten effekt.Skal dit på onsdag,lurer på om jeg må høre om jeg kunne brukt noe annet. Tok bare 1/2 tablett i morgest. Og nå Ligger jeg hjemme på badegulvet til svigermor! Håper på å unngå å kaste opp. Brakk meg bare at matlukta [emoji58]
Huff! Stakkars deg [emoji107] Jeg har hyperemesis selv og vet hvordan du har det! På det verste (ca uke 6-12) kasta jeg opp 10-20 ganger i døgnet. Alt jeg putta i munnen kom opp igjen. Det eneste som fikk meg til å holde på noen få ting var rett og slett sykehusinnleggelse med intravenøs væske i en uke. Her fikk jeg også en shake med masse energi. Denne klarte jeg etter hvert å drikke mer og mer av. Men den måtte være iskald for at den ikke skulle komme i retur. Tror det var "scandishake" den het. Du får kjøpt den på apoteket.
Masse masse lykke til! Jeg heier på deg!
Jeg er nå i uke 19 og klarer nå heldigvis holde på det meste av tørr mat (skive, knekkebrød osv). Jeg har gått på Postafen siden uke 10 ca. Synes egentlig det var deilig at jeg ble trøtt av dem. Den eneste gangen jeg følte jeg fikk fri fra den intense kvalmen var jo når jeg sov.
Har fått enda en resept, men det har vært stengt alt de siste dagene. Får se om jeg henter ut denne etter å ha snakket med lege på onsdag godt å høre at du fant noe som funka for deg!!Det hørtes ikke noe godt ut. Har heldigvis noen fine dager nå. Jeg har gått på stemetil 2x5mg 3 ganger for dagen sammen med postafen. Det hadde veldig god effekt for meg, ikke mange ukene siden jeg trappet ned på stemetil. Fikk afipran først uten effekt.
Ikke noe kjekt nei! Var ikke slik jeg så for meg at det skulle bli (sikkert ikke du heller!?!)[emoji15]. Jeg hadde et stort håp om å være kvalmefri innen uke 15, men den gang ei. Fortsatt avhengig av postafen i uke 19, men nå prøver jeg å bare ta en pr dag så langt det går. Klarer også å bevege meg litt mer rundt uten å kaste opp. Heldigvis!Huff, ikke godt å høre at flere har det slikt!
Er du 100% sykemeldt også eller?
Merket at det er veldig godt å ta Postafen før jeg legger meg. Da får jeg for en gangs skyld sove lenge! Slet med å Sove før jeg ble gravid, hjalp ikke akkurat på det heller. Er nå 16+5! Hadde håpet på at kvalmen skulle ha gidd seg innen nå! Skal sjekke ut den shaken! Får liksom ikke så mye energi av powerade og potetskruer [emoji23]
Ikke noe kjekt nei! Var ikke slik jeg så for meg at det skulle bli (sikkert ikke du heller!?!)[emoji15]. Jeg hadde et stort håp om å være kvalmefri innen uke 15, men den gang ei. Fortsatt avhengig av postafen i uke 19, men nå prøver jeg å bare ta en pr dag så langt det går. Klarer også å bevege meg litt mer rundt uten å kaste opp. Heldigvis!
Jeg er 100% sykemeldt ja. Har vert det siden jeg var 6+3 på vei, og tilbrakt mesteparten av de siste 3-4 mnd i ei seng eller på badet. Hva med deg?
Da jeg var ca 12 uker på vei begynte jeg forresten med akupunktur. Går der fortsatt ca 1 gang i uka. Dyrt!- men verdt hver ei krone. Føler det har ganske god virknig, selv om det ikke fjerner kvalmen helt. Føler livet er litt mer "levelig" pga akupunkturen.
Håper kvalmen snart forsvinner for oss begge!! [emoji120]
Får virkelig håpe at kvalmen slipper hos deg, før den slapp hos din mor!! [emoji27] Min mor hadde ingen kvalmeplager. Så ikke noe å sammenligne med der.Så absolutt ikke det jeg så for meg! Men etter å ha snakket med mor, så kastet hun opp hele svangerskapet med meg. Gikk visst ned 12 kg [emoji54] kjente jeg ble litt nervøs da for å si det slik!!
Vært 50 % siden januar. 100 % hele februar. Og innimellom jobbet litt. Men har brukt all energi på å klare å komme meg til og stå litt på jobb. Så er 100% sykemeldt igjen nå. Skal til lege igjen på onsdag, så får høre hva som skjer videre da..
Hittill så har det vært slik at om jeg sover en dupp på ettermiddagen, og har tatt Postafen. Så får jeg i meg litt mat. Kjenner energien og humøret blir levelig igjen [emoji23] barn nr 1 eller?