Kvalme og oppkast

sukkerklumpen

Flørter med forumet
Jublet over at jeg var i god form, helt til i dag (8+4). Våknet med litt uggen mage, prøvde å spise litt kjeks jeg har liggende på nattbordet. Men har kastet opp nå 3 ganger på en time.. Prøver å hente meg inn igjen med Marie og Ritz kjeks og drikke saft og vann innimellom. Er vell ikke alene om dette? Dere som er kvalme og har kastet opp, hvor ofte? Trenger litt moralsk støtte.. Tips mottas med takk :) Håper det gir seg utover dagen. Det er jo et sunt tegn vell, men liker ikke at kidden skaper problemer allerede nå :P

Da er du heldig. Jeg ble kvalm fra uke 4. Og er det fortsatt (10+5)
- Jeg fikk ikke i meg mat eller drikke på 3 dager på ett punkt.
Begynner å gå lett over nå.

Jeg blir veldig kvalm om jeg ikke har spist på noen timer. (LES; aldri bli sulten!) Morgenen er verst. Men har alltid med meg ett eller annet å spise på. Nøtter og slikt.

Men tips som fungerer for meg er; spis det du vil. Slapp av litt før du stresser avgårde :)

Da er du heldig. Jeg ble kvalm fra uke 4. Og er det fortsatt (10+5)
- Jeg fikk ikke i meg mat eller drikke på 3 dager på ett punkt.
Begynner å gå lett over nå.

Jeg blir veldig kvalm om jeg ikke har spist på noen timer. (LES; aldri bli sulten!) Morgenen er verst. Men har alltid med meg ett eller annet å spise på. Nøtter og slikt.

Men tips som fungerer for meg er; spis det du vil. Slapp av litt før du stresser avgårde :)

Takk for svar :) Føler med alle som sliter med mer kvalme enn meg! Så jeg skal ikke klage.. Men godt å høre at man ikke er alene. Kvalmen har gått over nå, men det kommer flere dager. Takk for tipsa! Her går det i tomatsuppe, kjeks, Cola og bananer. Fikk tak i Sea Band på apoteket, spent på om det fungerer. Samt Ingefær tabletter, men har forstått at man skal være litt forsiktig med inntaket av ingefær. Håper det gir seg snart for deg :)

Takk for svar :) Føler med alle som sliter med mer kvalme enn meg! Så jeg skal ikke klage.. Men godt å høre at man ikke er alene. Kvalmen har gått over nå, men det kommer flere dager. Takk for tipsa! Her går det i tomatsuppe, kjeks, Cola og bananer. Fikk tak i Sea Band på apoteket, spent på om det fungerer. Samt Ingefær tabletter, men har forstått at man skal være litt forsiktig med inntaket av ingefær. Håper det gir seg snart for deg :)

Jeg prøvde SEA Band, følte ikke det hjalp noe særlig. Men kan hende du reagerer forskjellig. Skader ikke å prøve :)
- Ja, ingefær er sterkt for magen, så du skal være litt forsiktig. Vann med sitron har reddet meg :)

Takk det håper både jeg og kællen. Han får alltid tisset stakkars med meg som henger over doskåla til en hver gylden mulighet :p

Her har jeg pendlet mellom senga og toalettet i 5 uker nå. Kaster opp hele døgnet, men værst fram til 16-tiden.. Hadde det slik sist også, og da varte det slik til uke 18, for så å kun kaste opp ved stress resten av svangerskapet..
Som nevnt over, ikke rekk å bli sulten..
Ingefærtabletter bør man være forsiktig med, bedre med ingefær-te under svangerskap fikk jeg beskjed om av legen.. :)
Prøvd både sea band uten effekt, og reisesyketabletter (resept fra lege), men ble dessverre bare værre av tablettene..

Back
Topp