Kvalme og oppkast

inorosa

Andre møte med forumet
Nu e æ snart helt desperat etter råd/hjelp mot kvalme og oppkast. E 14+6 nu,trudde alt skulle bli så bra etter ei stund men den gang ei. Hold snart ikke på nåkka mat. Har prøvd to forskjellige typer kvalmestillende uten at de hjalp på. Nån som veit om nåkka som faktisk funka.. Energien min e på minus sia snart.....

Huff så trasig. Her har også kvalmen kommet tilbake etter ett par uker som har vært noe bedre. Har desverre ikke noen tips, men ønsker deg riktig god bedring!

Er i samme båt, er 14+1 og tilbake til å være sengeliggende, gitt.. Hjelper heller ikke med kvalmestillende når de kommer opp like fort som de blir svelgt ned :( Får vel bare ligge rett ut og .. vente på bedre dager.

Mitt første svangerskap med hyperemesis var det postafen som til slutt hjalp...måtte imidlertid gå på det flere dager før det hjalp. Var også innlagt for å få IV, kortvarig glede... Dette svangerskapet har jeg fått samme diagnose, men ikke i nærheten av like ille. Dietten er salte Pringles og Cola. God bedring!!!

Har ingen råd desverre... utenom å ligge mest mulig rolig og sove.. eneste som funker for meg.. er i uke 15+4 og fortsatt kvalm,. Sykmeldt på femte uka nå...

Tusen takk førr tebake meldinga! Litt "godt" å se at d e ikke bærre æ. D e fleir enn æ som slit ut både seng og sofa pga kvalme og oppkast. E sykemeldt på andre mnd pga dette. E vel bærre å ta tida te hjælp å håpe på d beste :)

Er 16 uker i dag.. Fortsatt kvalm og sliten, så jobber for tiden bare 50%.. Har en ganske stressende jobb, med dårlige muligheter for å sette seg ned. Alltid verst når jeg står og går osv. Hos meg er det ikke noe oppkast da, men bare brekkninger.:/

Man kan jo få afipran som stikkpiller? Kanskje spørre legen om det? Har ikke noen andre råd, dessverre ❤

Back
Topp