Kvalme og oppkast - tips

Jobber dere som er konstant kvalm? Hvordan takler dere det på jobben?:)

Jeg kastet opp opp til flere ganger om dagen er kvalm mye av dagen. Holdt på noen dager nå. Idag har mini kastet opp flere ganger så brått har vi fått omgangssyken i stede, håper egentlig litt på det så jeg ikke skal være som dette i mange uker til :)

Jeg jobber ikke. 100% sykemeldt. Jeg er kvalm konstant! Fins ikke pauser her.
Har hyperemesis som er verre enn sist gang, så nå må jeg jevnlig innom sykehuset for væske. Må dit i morgen. Har fått beskjed om å ikke vente til jeg er på bunn før jeg kommer igjen.
Så med tre dager nesten uten mat og med lite drikke, så må jeg få litt påfyll. Det hjelper faktisk litt på :)

Noen som har forsøkt akupunktur mot kvalmen? Jeg vil gjerne, men orker ikke å drasse meg av sofaen og avgårde:/ jeg blir så dårlig!

Jeg gomler salte potetskuer og drikker farris. Det hjelper:)

Kaster dere opp eller er dere bare kvalme? Jeg klarer ikke kaste opp men er kvalm hele tiden... :/

Kaster dere opp eller er dere bare kvalme? Jeg klarer ikke kaste opp men er kvalm hele tiden... :/
Har bare kastet opp en gang. Har vært kvalm i flere uker.

Brekker meg, men kjem ikkje noko opp..slik var det siste svangerskap..dei få gongane eg kasta opp var det heilt fantastisk! Då blei det ei lita stund pause frå kvalmen..Er kvalm 24 t i døgnet-våkner altså opp nokre gonger i løper av ei natt og kjenner meg kvalm..blæh.. Absolutt verst frå ca 5 om morgonen til etter 12 på dagen...Ligg fortsatt på sofaen og psyken meg opp til ein dusj! Er kjempetørst, og føler eg ikkje får i meg nok drikke pga kvalmen..Dette vart visst eit langt syteinnlegg hehe huff..

Kanskje salte potetskruer må prøvast? Såg ei anbefaling om det litt over :-) Elles går det i klementin og kornmo-kjeks på natt/morgon. Og valnøtter er også ganske bra å ete innimellom..

Her funker afipran og å spise regelmessig :)

Back
Topp