Kvalme og oppkast - tips

MammaLykke90

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Sommerfuglene 2017
noen som har noen gode tips mot kvalme?
:)

Sea band, cola og salte kjeks/chips må være mitt beste tips :)

Få zofran på resept av legen viss du er konstant kvalm! Her tar den de verste toppene i alle fall :) prøvd mange andre uten virkning. Men det er forskjellig fra person til person..

Slapp av så godt du klarer, ingen stress :) bestill en time hos legen hvis det blir verre og du ikke får i deg noe :)

Bringebærsyltetøy :)

Seaband har jeg på for andre dagen nå og det føler jeg funker bra for meg. Har ikke kastet opp enda men har vært skikkelig kvalm. Nå er jeg "bare" trøtt.

Får i meg mat, men er kvalm av og på gjennom dagen. Er litt eledig på jobben da og ville ikke være kjedelig mamma til lillegutt på 1 år.
Har legetime først i slutten på november.

Har tidligere slitt med refluks så forrige svangerskap kastet jeg opp endel.
Gjerne ved reise, stress, sliten, oftest utover dagen.

Nå er det typisk at det begynner med morgen kvalme

Har hatt see band i 4 dager nå. Følte det hjalp de første dagene men nå kaster jeg opp igjen Er helt grusomt å gå å være kvalm hele tiden! Ser virkelig frem til kvalmen går over... Her prøver jeg å spise ofte. Tom mage = Kaste opp. Tror det er viktig å sove nok også. Jeg blir dårligere når jeg er sliten.

Polarbrød med jordbærsylt er noe av det eneste utenom middag som jeg får i meg :p

Ingefær skal hjelpe, fikk også høre fra han som tok tidlig ultralyd at ingefær skal være positivt for den lille :) Lag te, bruk det i mat eller ha en bit i et glass med farris f.eks. Hilsen en som er kvalm hele dagen:wacky: Jeg fikk forresten skrevet ut Phenergan av legen som visst nok skal være en vell utprøvd kvalmestillende, på tross av at det virket bra så ble jeg helt slått ut av den, så det ble med en og resten leverer jeg tilbake.

Kan prøve ingefærte, det tar det verste for meg om morgenen. Har prøvd sea band nå på andre dag. Føler ikke det gjør det store for meg. Men gla for at det kan hjelpe andre :D vi er alle forskjellige så noe funker for andre der det ikke funker for meg ;) men værdt å prøve.
Sove gjør underverk for meg. Får jeg sove når jeg trenger det så går det mye bedre. Er hjemme sykemeldt nå. Å kjører snuppa i bhg, rett hjem å sove noen timer. Gjør underverker. Men det er jo klart at alle har ikke muligheten til det. :( skvis inn så mye ekstra søvn så mulig

Ingefær skal hjelpe, fikk også høre fra han som tok tidlig ultralyd at ingefær skal være positivt for den lille :) Lag te, bruk det i mat eller ha en bit i et glass med farris f.eks. Hilsen en som er kvalm hele dagen:wacky: Jeg fikk forresten skrevet ut Phenergan av legen som visst nok skal være en vell utprøvd kvalmestillende, på tross av at det virket bra så ble jeg helt slått ut av den, så det ble med en og resten leverer jeg tilbake.
Jeg følte jeg ble verre av ingefær. =( håper kvalmen gir seg snart.

Dere som bruker SEA bånd, har dere de på hele tiden? :)
Har hatt see band i 4 dager nå. Følte det hjalp de første dagene men nå kaster jeg opp igjen Er helt grusomt å gå å være kvalm hele tiden! Ser virkelig frem til kvalmen går over... Her prøver jeg å spise ofte. Tom mage = Kaste opp. Tror det er viktig å sove nok også. Jeg blir dårligere når jeg er sliten.
Seaband har jeg på for andre dagen nå og det føler jeg funker bra for meg. Har ikke kastet opp enda men har vært skikkelig kvalm. Nå er jeg "bare" trøtt.
Sea band, cola og salte kjeks/chips må være mitt beste tips :)

Tar de liksom bare av når du dusjer?

Har prøvd i perioder. Tar de av og på, føler liten effekt av de da. Kanskje jeg må prøve ha de på hele tiden?
:)

Back
Topp