Kvalme og oppkast, hvor lenge?

Nord22

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Er 7+0 i dag men spyr som bare det. Sengeliggende og kommer meg ikke ut av huset engang.
Prostafen hjelper ikke, håper å få prøve noe annet hos legen.

dere som har vært gravide før, eller som har kommet over kneika: hvor lenge varte det?

får ikke i meg noe men kjenner veldig på sult, synes det er såå tungt og klarer ikke glede meg like mye over lille spire:sad010:sick006

Er 7+0 i dag men spyr som bare det. Sengeliggende og kommer meg ikke ut av huset engang.
Prostafen hjelper ikke, håper å få prøve noe annet hos legen.

dere som har vært gravide før, eller som har kommet over kneika: hvor lenge varte det?

får ikke i meg noe men kjenner veldig på sult, synes det er såå tungt og klarer ikke glede meg like mye over lille spire:sad010:sick006

For min del ga det seg ikke før fødsel sist.. fant heller ikke noe som gjorde at det greide å fungere noe særlig. Kvalmen sparket inn ca 4+2 denne gangen, og første dagen lå jeg rett ut! Men nå greier jeg å holde det i sjakk med småspising samt starte dagen med maiskake på senga når 1åringen våkner i 5 tiden. Smoothie er også gull verdt!

Mitt råd er å ta det så rolig du kan nå, sånn at du kanskje får energi til å komme deg over det/håndtere det ❤

Som Bella sier over her, prøv litt andre kvalmestillende og se om noe funker for deg (krysser fingrene!)
Kvalme og oppkast er individuelt både i hvor lenge det varer og hvor ille det er. For min del spydde jeg fra 4+2 og ut uke 18 sist.. Satser på å bli ferdig litt tidligere denne gangen ;)
Midt i kvalmen må du kjenne etter om det er noe som virker mindre frastøtende, som du kan klare å få i deg. noen takler for eksempel sitrus eller smoothies. Tørr toast og sånt som ikke smaker noe funker for andre. Husk å drikk. Det går over til slutt! Og det er helt vanlig å slite med å glede seg, man er jo balle dårlig. Men for min del var resten av graviditeten en dans på roser (!) sist, så aldri så galt.. :)

Ligger i senge og har null energi. Har kastet opp flere ganger allerede i dag. Du har min sympati. Kun 6uker på vei her og jeg vet ikke hvordan skal jeg klare dette:arghh::depressed:

Er det flere her som er sykemeldt pga kvalme? Jeg fikk 50% i 2 uker i dag. Håper det er bedre innen 2 uker :help

Takk for svar alle. Prøver ingefær og b6 nå, håpe det har effekt. Og ser på andre termingrupper at for mange blir det bedre allerede rundt uke 8/9. :Heartred

Hei, jeg er i uke 6+1 og kvalmen startet veldig brått i midten av uke 5. Jeg er 100% sykemeldt og kroppen er helt ødelagt. Jeg føler meg mer forgiftet av noe enn gravid :/
Prøver å spise hyppig, men det hjelper ikke når alt kommer rett ut :( En ting fant jeg ut i dag, og det er å lukte på sitron. Var fastlegen min som tipset meg og her fungerte det iallefall litt :)
Klarer bare å spise litt kokt pasta, og potet. Det smaker nesten ingenting, men for meg lukter det sykt og da hjelper det å holde på nasen å tvinge i seg litt. 1. gangen jeg var gravid hadde jeg nesten null symptomer og hadde spontanabort i uke 12+1, mens idag føler jeg meg bare syk ikke gravid.
håper alt går som det skal denne gangen, uansett hvor slitsomt det er

Er det flere her som er sykemeldt pga kvalme? Jeg fikk 50% i 2 uker i dag. Håper det er bedre innen 2 uker :help

100% siden 4+2. Er 5+3 i dag. Skal til legen i morgen og diskutere videre hvordan det blir med jobb. Jeg er fortsatt veldig kvalm på morgenen og forferdelig trøtt midt på dagen. Vet ikke helt om jeg klarer å jobbe 100%, så håper det blir en god løsning i morgen.

Jeg er 40% gradert sykemeldt denne uken, og 30% neste uke. Håper det hjelper meg litt, og at kvalmen går over snart :dead:

Back
Topp