Kvalme og nokk væske

Brannmann_Sam

Betatt av forumet
Jeg er mye kvalm fortiden og blir værst når jeg drikker noe, samme hva d er... oppdaget istad at jeg har ikke tisset siden 5 i natt! Hvordan skal jeg få i meg væske? Frister ikke akkurat...

Strever med det samme selv. Kanskje prøve små slurker? Og smakssette vann med lime eller sitron? For meg funka også utvanna juice en periode.

Last edited:
All væske gjør meg kvalm men kan hende små slurker kan kanskje fungere! Jeg er bare så tørst!!

Jeg blir også veldig kvalm av væske, så jeg unngår det i det lengste før jeg pøser innpå 2-3 glass i kveldinga. Har ikke prøvd slurktipset selv, men kan jo hende det funker. Iallfall om det er den der fyllinga av magen som er problemet. Jeg syns væske er innmari ekkelt i munnen i tillegg :p Særlig vann.

Kjedelig å si det men jeg er glad å høre at flere har dette problemet! Jeg har nettopp drukket 2 glass vann og lagt meg flat og håper det går bra

For meg så går det bra med appelsin juice når jeg er kvalm:-) alt annet gjør det verre

Om dere ikke får i dere væske bør dere vel kontakte lege? Kan være der har behov for å få væske intravenøst.

Om dere ikke får i dere væske bør dere vel kontakte lege? Kan være der har behov for å få væske intravenøst.
Jeg tror ikke det er så galt for min del. Jeg kompenserer i kveldinga og sluker noen glass. Kan evt ta det opp med lege mot slutten av uka. Har ikke tenkt på det en gang :o

Jeg tror ikke det er så galt for min del. Jeg kompenserer i kveldinga og sluker noen glass. Kan evt ta det opp med lege mot slutten av uka. Har ikke tenkt på det en gang :o
Viktig å ikke bli dehydrert :)

Slite med det samme eg og, funnet ut at sprite med isbiter går forholdsvis greit! :-) klare ikkje vatn eller saft, må ha litt kullsyre om eg skal få det ned!

Her er det eneste som går ned olden med pære eller eple. Men får i meg for lite, men det går nå rundt. Kjenner veldig igjen å bli kvalm av drikke. Folk ler nesten når jeg sier jeg blir kvalm av vann..

Jeg synes det hjelper med vann, men det må være iskaldt. ☺️ellers er farris med lime/sitron en favoritt ☺️blir veldig kvalm hvis jeg ikke spiser noe og er sulten, så spiser ofte. Blir kvalm av å spise også men mye mer hvis jeg venter. Veldig selektiv med hva jeg spiser da ☺️

Jeg har funnet ut hva som fungerer (foreløpig)! Hvis jeg sykkler til jobb istedet for å jobbe hjemme er jeg helt uten kvalme! Litt rart ettersom anstrengelse ser ut til å gjøre det værre men kanskje det er friske luftet :p
Vann frister fortsatt ikke men er ikke like problematiskt i dag :smug:

Jeg drikker olden med eple, som er kullsyre i. Den gir litt frisk smak og samtidig væske. Ellers prøver jeg å spise feks mandarin eller yoghurt dersom jeg ikke klarer væske. Alt er bedre enn ingen ting. Til nå har jeg fått i meg nok væske, heldigvis! Men bå som jeg kaster opp er det en annen sak..

Back
Topp