Kvalme og luktesans

Putti2020

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Hei!

Er det flere som har vært kvalme gjennom hele svangerskapet, uten at det er ekstrem kvalme? Bare sånn uggen liksom.
Jeg er "bare" i uke 21, så vet jo ikke om det gir seg, men alt jeg kan finne om langvarig kvalme er ekstrem svangerskapskvalme og det har jeg ikke.

Og dette med luktesansen, den er jo helt på tur. Mitt verste "problem" er at lukten på soverommet er helt ufyselig. (Andre sier det ikke lukter noen ting der, og lukter ikke før jeg ble gravid) Det ene stedet jeg liksom vil få "ha i fred". Henger dette sammen med kvalmen kanskje?
Andre med erfaringer å dele?

Ikke uvanlig at lukt-og smak er HELT på bærtur når du er gravid. Her smaker alt rart. :P
Og mange lukter er veldig mye mer ekstreme enn vanlig. Jeg tåler f.eks ikke parfyme for øyeblikket.

Ville sørget for god luftig på soverommet eller evt ordnet en diffuser med eteriske oljer i. Lukter mye bedre da. :)

Og, man kan fort være mye mer kvalm enn vanlig. Trenger ikke være hyperemesis for at du skal kjenne på kvalmen. Jeg får ikke vedvarende kvalme, men jeg blir mye fortere kvalm enn normalt (som f.eks i bil).
Det meste mtp kvalme er normalt.. det er dessverre ingen fasit - alle reagerer ulikt på hormonene som herjer i.

Back
Topp