Kvalme og kvalmestillende

Gjest1234

Elsker forumet
Nå er kvalmen her. 100% 24/7. Kvalm hele tiden.
Men jeg har kastet opp kun 1 gang.
Er kun 6+5 i dag.

Bruker sea band som hjelper litt men kvalmen er fortsatt der.
Ingefær-limonade fungerer men jeg har allerede gått opp i vekten veldig mye, så jeg ønsker ikke å drikke brus egentlig. Samme gjelder ginger-beer.
Farris hjelper litt.
Te kan jeg ikke drikke - blir dårligere av varme og stille drikker.

Har sendt melding til fl om kvalmestillende men usikker om jeg er «kvalm nok» til å få resept. Og hjelper egentlig kvalmestillende?

Har dere flere trix? Anbefalinger?

Sniker. Xonvea! Har hjulpet meg veldig. Absolutt å anbefale. Klart du skal få resept på den om du er kvalm. Håper det går fort over og at du slipper å slite med kvalme lenge

Jeg var også veldig kvalm fra ca 6 uker og utover. Kasta aldri opp, men hadde brekningsfornemmelser hele dagen. Fikk Postafen av legen (uoppfordret) denne uken (uke 9), og har fått et helt annet liv! Kvalmen forsvant samme kveld og har ikke kommet tilbake. Jeg tar én om dagen, merker ikke til noe bivirkninger

Jeg var også veldig kvalm fra ca 6 uker og utover. Kasta aldri opp, men hadde brekningsfornemmelser hele dagen. Fikk Postafen av legen (uoppfordret) denne uken (uke 9), og har fått et helt annet liv! Kvalmen forsvant samme kveld og har ikke kommet tilbake. Jeg tar én om dagen, merker ikke til noe bivirkninger
Fikk akkurat melding fra legen at jeg kan ta Postafen 2x om dagen. Skal nå løpe til søndagsåpnet apoteke tror jeg.

Jeg også anbefaler Xonvea :happy: Den er laget for gravide. Prøv evt. Postafen først siden legen sa det, men det er ikke sikkert alle leger er klar over Xonvea enda. Dessverre er Xonvea er ganske dyr, 300,- for 20 tbl. Tar man full dose holder én pakke i 5 dager..

Jeg må oppdatere litt.
Tar Postafen siden søndag.
Kvalmen er fortsatt der men dempet. Nesten borte. Føler meg ikke 100% men mye mye bedre.
Postafen har hjulpet for meg også! Helt herlig når kvalmen begynner å slippe!
Blir dere ikke trøtte?
Blir helt utmattet kanskje i et døgn etter at jeg har tatt en. Kan sove og sove, noe som er ulikt meg som egentlig bruker tid på å sovne:)

Nå er kvalmen her. 100% 24/7. Kvalm hele tiden.
Men jeg har kastet opp kun 1 gang.
Er kun 6+5 i dag.

Bruker sea band som hjelper litt men kvalmen er fortsatt der.
Ingefær-limonade fungerer men jeg har allerede gått opp i vekten veldig mye, så jeg ønsker ikke å drikke brus egentlig. Samme gjelder ginger-beer.
Farris hjelper litt.
Te kan jeg ikke drikke - blir dårligere av varme og stille drikker.

Har sendt melding til fl om kvalmestillende men usikker om jeg er «kvalm nok» til å få resept. Og hjelper egentlig kvalmestillende?

Har dere flere trix? Anbefalinger?
Hvis du er kvalm 24 timer i døgnet er du kvalm nok til å få kvalmestillende. Det var jeg også, men fastlege ville kun skrive ut xonvea på rp. jeg ble bedt om å prøve postafen også evt. Xonvea har vært vanskelig å få tak i. Jeg fikk den i dag, så har ikke prøvd den enda.

Blir dere ikke trøtte?
Blir helt utmattet kanskje i et døgn etter at jeg har tatt en. Kan sove og sove, noe som er ulikt meg som egentlig bruker tid på å sovne:)
Jeg er litt usikker, for jeg har tatt den på kvelden. De to siste dagene har jeg tatt den på morgenen, og de dagene har jeg sovet SÅ dårlig :wacky:

Men jeg velger uansett trøtthet over kvalme anyday

Jeg er litt usikker, for jeg har tatt den på kvelden. De to siste dagene har jeg tatt den på morgenen, og de dagene har jeg sovet SÅ dårlig :wacky:

Men jeg velger uansett trøtthet over kvalme anyday
Jeg tar i tillegg 800mg progesteron hver dag. Så jeg er TRØTT!!
Har vært permitert, så jeg har faktisk kun sovet. Skal på jobb etter Påsken men da håper jeg å være ferdig med progesteronen.
Har ikke merket at jeg ble mer trøtt av Postafen, men jeg allerede sover hele dagen, så..

Men enig, velger helst trøtthet over kvalme.

Blir dere ikke trøtte?
Trøtt har jeg vært de siste 5 ukene uansett, kan ikke si jeg merker veldig forskjell på det. Men Postafen har hvertfall gjort at jeg kunne dra på jobb uten å være kvalm og redd for å måtte løpe på do! Skal sies at jeg har bedt om en legetime i morgen for å diskutere evt andre behandlingsalternativer, eller eventuelt få resept på Postafen så jeg kan hente ut 100-pakning i stedet for å måtte kjøpe 10pk på apoteket :p

Håper denne kvalmen snart går over, forhåpentligvis i uke 12 :depressed: Synes kvalmen i uke 6 var ubehagelig, men nå føler jeg er på en høy topp av kvalme hele dagen. Jeg er 9+3 idag. Flere som er kvalm hele dagen nå?

Fikk Afipran først, fungerte ganske bra. Men så sa en annen lege at man kunne maks ta den i 5 dager i strekk pga nevrologiske bivirkninger..? Så hun skrev ut Postafen. Men det fungerer ikke like bra....

Håper denne kvalmen snart går over, forhåpentligvis i uke 12 :depressed: Synes kvalmen i uke 6 var ubehagelig, men nå føler jeg er på en høy topp av kvalme hele dagen. Jeg er 9+3 idag. Flere som er kvalm hele dagen nå?
Jepp! Men har vært sånn for meg siden uke 6 :wtf:

Hvordan går det med kvalmen? Er 9+6 og jeg synes at kvalmen har blitt litt mindre. 9+0 - 9+4 var værst.

Ønsker egentlig å slutte med kvalmestillende så snart som mulig siden jeg er ekstremt forstoppet.

Når har dere sluttet og hvordan gikk det?
Jeg tar Postafen, 1 morgen og 1 kveld.

Prøvde å slutte 10+noe, men jeg ble super kvalm… Startet på igjen og tenker å teste ut stopp igjen neste uke, da er jeg 12+

Back
Topp