Kvalme og kjønn

1barnsmor84

Andre møte med forumet
Hei!
Har hørt flere som har sagt at de som er kvalme ofte føder jenter (ikke alle som får jente er kvalm, men er sjeldent at de som får gutter er kvalme). Når jeg tenker på de jeg vet om, så stemmer dette veldig bra (med to unntak).
Flere som har hørt dette, og stemmer d til dem dere kjenner?

Jeg er 4 mndr i morgen, og har ingen følelse for om det er gutt eller jente. Har vært gravid en gang tidligere med spontanabort i uke 12, og hadde da en sterk følelse for at jeg hadde en gutt inni meg (da var jeg heller ikke kvalm, hehe). Men denne gangen er jeg vært plaget med kvalme ja. Noen som allerde føler at det er gutt eller jente? Noen som kanskje har vært på UL og fått vite kjønnet også? [:)]

Hilsen nysgjerrigperen som grubler på alt[:D]

Min søster var ikke kvalm eller dårlig i det hele tatt når jenta ble født... Men da gutten ble født va hun virkelig dårlig... Hun låg omtrent i sengen sin i 9 mnd [&:] 

Kjenner også til flere som har vært kjempe dårlig og fått gutter... Så jeg tror ikkje på den teorien [:)]

med embrik var jeg kvalm om jeg var sulten... kasta ikke opp..
nå har jeg vært kvalm fram til ca uke 12 og kasta masse opp

Da stemmer det godt på meg, har hørt det samme forresten, ikkje kvalm i heile tatt fekk gutt og føler på meg at det blir gutt no og[:)]

ORIGINAL: Embriks mam

med embrik var jeg kvalm om jeg var sulten... kasta ikke opp..
nå har jeg vært kvalm fram til ca uke 12 og kasta masse opp

samme her.... bare skifte ut embrik med theodor.....hehhe

Tror ikke på den teorien jeg da men..
Vi får se når/om vi får vite kjønnet for denne gangen her har jeg vært kvalm, men ikke kasta opp da. Forrige gang var jeg ikke kvalm og da fikk jeg gutt[:)]

Jeg var kvalm i 5-6 mnd sist, da fikk jeg en gutt. Har vært mer intenst kvalm og dårlig denne gangen, men det er over nå. Har ikke kastet opp da, heldigvis. Men kvalmen har kommet kjempeplutselig. Tror det er en jente denne gangen. Ikke pga kvalmen, men pga jeg har hatt ekstremt lite matlyst, gått ned i vekt, fått bekkenløsning og overhodet ikke har lyst på sjokolade og søtsaker, slik som sist. De tingene jeg har ramset opp nå, var stikk motsatt sist gang.

Jeg spydde i ni mnd med første - å det blei ei jente.
Har nå spydd i ca 17 uker - å ser ut som jente denne gangen også.

Så på meg stemmer det [8D]

Hmm, stemmer nok ikke alltid da næi! :-)
Forstår ikke hvorfor vi skal gå å være kvalme, når vi har en beibi i magen skal trenger mye god næring[:@]
..og hvorfor vi har bekkenløsning når d nå skal være sundt for gravid og beibi å mosjonere..
..og hvorfor vi får ekstra mye hodepine når vi har behov for god søvn og hvile..
..og, og hvorfor vi skal gjennomgå alt dette når vi skal igjennom en stor fødsel som skal småvond! [&:]
(litt sliten i dag ja, og vært litt mye plager, hehe)

[:)]

Back
Topp