Kvalme og kjønn

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vel, myter sier at det er større sjanse for å bære på et jentefoster hvis man er mye kvalm. Forskning viser at det oftere er høyere hcg-verdier hos mor når hun bærer på jentefoster, noe som kanskje kan forklare myten om mer kvalme.

Men jeg vil gjerne vite fra dere med flere barn med forskjellig kjønn, hva er deres erfaring? Har dere vært dårligere med jentene?

Jeg har en gutt fra før og var temmelig dårlig i første trimester, hadde ferie de første 3 ukene, så var jeg 100% sykemeldt i 2 uker og deretter 20% i 2 uker. Denne gangen er jeg enda verre. Så blir man jo nysgjerrig da, på om det kan bety at det denne gangen er jente. Hehe, tror egentlig ikke på myter, men akkurat denne har jo litt forskning bak seg. ;)

Jeg lurer også :P

Jeg var skikkelig dårlig sist og klarte nesten ingenting. Denne gangen har ikke kvalmen vært like ille, men både mamma og ei venninde var svindårlige når de fikk gutter! Venninda mi fikk gutt som nr 2 og mamma fikk broren min som nr1 så tror egentlig alle graviditeter er forskjellige :) men gøy å høre erfaringer :D

Jeg har tre gutter. Har aldri vært serlig kvalm i graviditetene tidligere. Men nå er jeg sååå dårlig. Så er spennt på om den myten stemmer

Jeg har også hørt om denne myten :) Jeg var ikke dårlig i det hele tatt første trimester sist gang, og da var det ei jente. Denne gangen har jeg vært kjempe dårlig. Så ikke godt å si:) Spennende blir det:)

Lurer på det samme :-) har en jente fra før og hadde ingen kvalme eller plager i det svangerskapet. Nå derimot har jeg vært kvalm og kastet opp siden uke 6, så jeg lurer på om det er gutt denne gangen selv om myten sier motsatt[emoji1]

2 gutter og vært sykemeldt pga kvalme og dårlig form med begge to. Kvalm og dårlig form nå også.

Sist var jeg kvalm én gang rundt uke 7 siden jeg hadde glemt å spise, ellers i knallform. Fikk jente. Denne gangen er jeg mye mere kvalm og har litt andre typer symptomer. Blir spennende å se ved fødsel! :D

Forrige gang fikk vi jente og jeg var så og si i fin form hele tiden og hadde ingen store plager med kvalme![emoji4] Akkurat likt hittil så krysser fingrene for en jente til [emoji4]

Jeg er ganske kvalm og har en merkelig følelse på at det er jente.. aldri hatt en så sterk "følelse" på noe som at dette barnet er jente faktisk.. veldig rart men spennende å se om denne følelsen er rett :p

Med begge svangerskapene mine tideligere så spydde jeg igjenom hele svangerskapet. Og begge er jenter. Er like dårlig denne gangen. Så blir spennende å se

Har to jenter fra før og var ikke i nærheten av litt kvalm en eneste dag med noen av de. Er ikke kvalm denne gang heller.

Min mor fødte en gutt og en jente, og hun var heller aldri kvalm med noen av oss.

Så jeg har absolutt ingen tro på denne myten.

Tror det meste handler om mor og hvordan hun takler hotmonforandrimgene i det gitte svangerskapet. Mange ting spiller inn på hvordan kroppen skal takle hormonforandringene.

Har to jenter fra før og var ikke i nærheten av litt kvalm en eneste dag med noen av de. Er ikke kvalm denne gang heller.

Min mor fødte en gutt og en jente, og hun var heller aldri kvalm med noen av oss.

Så jeg har absolutt ingen tro på denne myten.

Tror det meste handler om mor og hvordan hun takler hotmonforandrimgene i det gitte svangerskapet. Mange ting spiller inn på hvordan kroppen skal takle hormonforandringene.

Enig at det handler om hvordan mor takler hormonforandringene. Men siden det er høyere hormonverdier ved jente, så er det jo logisk at dersom man blir påvirket av hormonendringene så blir man dårligere ved jente.

Jeg var dødskvalm men første mann, det var gutt. Nå er jeg kvalm, men ikke like ille, nå går ofte over når jeg spiser. Har følelse på en gutt denne gangen også[emoji1]

Jeg har en av hver, og hadde ingen forskjell i kvalmen med de to.
Denne gangen sliter jeg mye mer med kvalmen, så tror det må ha med egen kropp å gjøre, ikke kjønn.

Har jente fra før. Var ikke kvalm en eneste dag med henne. Ikke denne gangen heller. Men vet jo ikke hva jeg bærer denne gangen enda da ;-) mamma fikk kun to jenter Og var heller ikke kvalm under noen av svangerskapene! :-)

Jeg var kjempekvalm med nr 1, det var gutt. Denne gangen er jeg kvalm, men absolutt ikke like ille. Har følelse på gutt denne gangen også[emoji4]

Fikk gutt første gang og var aldri dårlig, hente beste gang og var dårlig hele svangerskapet. Nå er jeg kjempe dårlig igjen med nr.3, så tror det er jente den gangen her også [emoji85]

Back
Topp