Kvalme og kjønn?

Kosemutter

Elsker forumet
Marslykke 2016
Noen som har erfaring med kvalme i forhold til kjønn på babyen? Jeg var aldri kvalm sist, men nå har jeg vært mye kvalm de siste dagene. Sist var det en gutt som kom, kanskje det kan tyde på at det er en jente denne gangen?

Tror ikke det er noen sammenheng :-) annet enn at de som venter tvillinger kanskje er mer plaget av kvalme i og med at hcg nivået er mye høyere.

Jeg vet ikke, men jeg var ikke kvalm forrige gang og fikk gutt :)
Er kvalm denne gangen og er spent på hvilket kjønn det er denne gangen :)

Så i sted at det står på Apotek1 sine sider at de som venter jente eller flerlinger ofte rammes hardere av svangerskapskvalme. Kanskje det er noe i det.. jeg var veldig kvalm sist og fikk jente, veldig kvalm denne gangen også, blir spennende å se ;-)

De med jentefostre blir oftere rammet enn guttefostre, samt gravid med tvillinger blir oftere rammet enn enslige. Dette er ting dem vet sikkert, men det betyr ikke at man venter tvillinger eller jente alikevel.
Jeg var kvalm sist, da fikk jeg jente. Er ENDA verre denne gangen, og har/hadde 2 små i magen :p

Svigerinnen min var ikke kvalm i det hele tatt under første svangerskap, men ble innlagt for hyperemesis ned nr. to. Begge er jenter.

Det trenger jo ikke å bety noe, men hadde vært gøy om det var en jentespire i magen. Tvillinger er uaktuelt. Haha!

Var ikke kvalm sist, fikk jente. Er ikke kvalm denne gangen heller.

Spiller ingen roller hva det er, mest praktisk ned jente, men mannen ønsker seg en gutt denne gangen.

Spiller ingen rolle for meg hva det er, men gøy med en av hver. Er heller ikke så nøye med gutte og jentefarger. Så løper ikke ut å kjøper masse nytt fordi det vi har er i feil farger om det viser seg at det er jente. Tror ikke babyn bryr seg mye om bilsetet er blått eller rosa :-). Litt jenteklær må vi jo eventuelt ha, men har mye nøytralt i de minste str. siden vi ikke visste kjønn før fødsel sist.

Ikke kvalm sist svangerskap, fikk jente.. Heller ikke kvalm nå heller. Ikke hittil iallfall. Håper den ikke kommer heller :-p

Var veldig kvalm sist, fikk gutt. Kan godt få en til guttebass, minus kvalmen :p

Jeg var veldig kvalm i mitt forrige svangerskap som ble avsluttet, da var jeg like langt som jeg er nå (6+6).. Men det var ikke tvillinger, likevell om jeg hadde mistanke.

Mens nå har jeg bare vært uggen i de siste dagene.. Krysser fingrene for at kvalmen aldri kommer helt!

Jeg kastet opp gjennom hele svangerskapet sist og fikk gutt. Denne gangen er jeg ikke kvalm enda.

Var ikke kvalm med nr 1 som var jente hadde bare ømme pupper da, med nr 2 som var gutt var jeg kvalm men ingen ømme pupper.. Nå er jeg både kvalm og ømme pupper;) men spiller ingen rolle hvilket kjønn det blir:) vi er glade uansett:)

Ikke kvalm et minutt sist, da kom det en gutt. Denne gangen kom kvalmen for noen dager siden (uke 6) og det er ikke bare morgenkvalme..

Var veldi kvalm og spydde konstant i første trimester på begge de 2 guttene våre, ikke så kvalm at jeg har spydd særlig enda å håper det vedvarer. Har hørt noen har sagt dersom svangerskapet er veldig annerledes enn forrige gang så tyder det på motsatt kjønn. Flere som har hørt om dette? Da jeg var gravid med guttaboys var det 2 identiske svangerskap.

Jeg var KJEMPEKVALM første gangen, og det var ei jente. Andre gangen var jeg bare pittelitt kvalm, og det var en gutt. Vet ikke om det var tilfeldig eller om det er noe i det. Kanskje vi finner ut denne gangen.

Min mor var ikke plaget med kvalme i det hele tatt og hun fikk 2 jenter! Jeg er heller ikke gravid nå i mitt første svangerskap, så vet ikke om jeg bare er heldig med genene! ;)

Back
Topp