Kvalme og jobb

Hei! Hvordan får dere til å være på jobb med denne kvalmen?
Jeg får ikke det til lenger. Er 6+3 i dag og får brekninger hver gang jeg gjør noe annet enn å ligge. Prøvd med postafen, men føler det har null virkning :( har valgt å ta en egenmld i dag. Prøve å ringe legen i morgen.

Jeg får ikke det til lenger. Er 6+3 i dag og får brekninger hver gang jeg gjør noe annet enn å ligge. Prøvd med postafen, men føler det har null virkning :( har valgt å ta en egenmld i dag. Prøve å ringe legen i morgen.
Så leit å høre. Håper du blir bedre snart og at du får i deg nok væske og litt mat. Ta vare på deg selv!

Kvalmen min kommer i bølger, men trøttheten og lite energi er helt ekstremt. Jeg er 50% sykemeldt for å klare å fungere noenlunde på jobb og hjemme :hilarious: Kvalmen roet seg også når jeg ble delvis sykemeldt og klarte å slappe mer av!

Kvalmen min kommer i bølger, men trøttheten og lite energi er helt ekstremt. Jeg er 50% sykemeldt for å klare å fungere noenlunde på jobb og hjemme :hilarious: Kvalmen roet seg også når jeg ble delvis sykemeldt og klarte å slappe mer av!
Ser ut som jeg kan bli delvis sykemeldt også. Er redd for at kvalmen og trøtrheten kan vare i ukesvis/ måneder nesten. Ser ikke frem til å være redusert så lenge.

Æ prøve å snik mæ bak å spis en gang i 10 tia, førr å håll mæ gåanes til lunch.. ellers så går det så i ett at æ "har ikke tid" til å bli dårlig.. blir mye mer dårlig i helgen når æ har mulighet å ligg mer på sofan vi e bare 2 såm jør den jobben æ jør, å ho andre e delvis sykemeldt, så æ spring fra æ kommer å til æ går hjem.. e endel kvalm, men går overraskanes greit når det går i ett...

Fungerer ikke, jobber i helse og sliter med både stress, div lukter og blir værre når jeg er sliten. 100 prosent sykmeldt nå

Var delvis sykemeldt i 1,5 uke, det hjalp veldig for å hente seg inn!

Tilbake i 100% fra idag. Vil prøve det en periode, selv om jeg fortsatt er kvalm og trøtt. Hadde en fin samtale med sjefen idag som sa at det er helt ok at jeg flekser mer, tar oftere hjemmekontor, tar pauser når jeg trenger det og avlyser møter ved behov etc. Har en nokså fleksibel jobb så jeg tror det skal gå greit fremover. Har også fått tilrettelegging med permisjon fra noen team/arbeidsoppgaver.

Æ prøve å snik mæ bak å spis en gang i 10 tia, førr å håll mæ gåanes til lunch.. ellers så går det så i ett at æ "har ikke tid" til å bli dårlig.. blir mye mer dårlig i helgen når æ har mulighet å ligg mer på sofan vi e bare 2 såm jør den jobben æ jør, å ho andre e delvis sykemeldt, så æ spring fra æ kommer å til æ går hjem.. e endel kvalm, men går overraskanes greit når det går i ett...
Dette har jeg også merka! Når jeg holder meg busy så tar det fokus bort fra kvalmen.

Ser ut som jeg kan bli delvis sykemeldt også. Er redd for at kvalmen og trøtrheten kan vare i ukesvis/ måneder nesten. Ser ikke frem til å være redusert så lenge.
Heldigvis så pleier kvalmen å roe seg rundt uke 12/14 hos de fleste! Denne trøttheten hadde jeg ikke forrige svangerskap, men håper den roer seg da den og :shy:
Men om du kjenner du sliter på jobb nå så kan delvis sykemelding hjelpe masse!

Jeg jobber i barnehage og har fått mine kollegaer til å ta alle bæsjebleiene. Sliter en del med brekninger, men kaster ikke opp. Så prøver å skjule det med en host eller noe

Her går det ikke med jobb pga kvalme/oppkast, så her er jeg sykemeldt. Håper det gir seg snart!

Forrige uke var sykt vanskelig. Klarte ikke å hente meg inn i helgen heller, har en på 1 år som krever mye og da funker det ikke med en jobb som er både fysisk og psykisk krevende. Skal til legen i morgen, regner med at jeg blir sykemeldt 100%.
Er kvalm, mye vondt i hodet og null energi.

Jeg ble sykemeldt sist uke. Er uke 7+5 nå. Legen ga diverse tips jeg burde prøve ut før det evt blir å prøve medisin. Føler ingenting hjelper noe på kvalmen. Hadde ikke særlig effekt av kvalmestillende sist svangerskap. Så får se om jeg prøver litt for å se om det kan ha effekt denne gangen.

Mine to tidligere svangerskap var jeg 100% sykemeldt fra uke 4-5 til permisjon start med hyperemisis. Hadde en veldig stressende tung jobb i 3delt turnus uten forståelse fra sjef. Innlagt på sykehus flere uker av svangerskapet og gikk på intravenøs behandling nesten hele svangerskapet. Denne gangen er kvalmen overkommelig, er nå 7+1 å full jobb men en helt annen jobb uten stress, har en fantastisk mann som stiller opp her hjemme slik at jeg får nok hvile. Kjenner at med en gang jeg blir sliten blir kvalmen mye verre så hadde det ikke vært for så rolige dager jeg selv justerer hadde jeg nok ikke klart full jobb.

Jeg er 8+0 i dag, og ble 50% sykemeldt fra mandag. Forrige svangerskap ble jeg 100% sykemeldt fra kvalmen satte inn, og i flere mnd, men ønsker ikke 100% sykemeldt hvis jeg ikke må, så prøver litt til kombinert med postafen.

Kan heldigvis ha hjemmekontor en del, sov to (!) lurer i løpet av dagen i dag :dead:

Assa er det mulig å være så kake?!

Jobber 100%, men jeg spyr heldigvis ikke og er ikke kvalm hele tiden. Og jeg syns kvalmen er verst på e.m/kveld, jobber dagtid. Så det er jo flaks. Men det er klart at det er visse prosedyrer jeg helst ønsker å unngå om dagen (sykepleier) pga lukt :smiley-ashamed004 Merker at kvalmen trigges hvis jeg tenker på visse matvarer eller hvis jeg lukter enkelte ting.

Back
Topp