Kvalme og jobb

Viica

Forelsket i forumet
Nå har kvalmen tatt helt av, og jeg aner ikke hvordan dette skal gå i morgen når det er jobb og hjemmekontor igjen :arghh: I tillegg har vi en toåring som skal passes på. Jeg orker ikke stort annet enn å ligge i senga i fosterstilling 80 % av tiden. Hadde dette vært normale tider hvor barnehagen var åpen hadde jeg kanskje meldt meg syk, men akkurat nå vet jeg ikke om det er bedre å melde meg syk for så å ha ansvar for toåringen i 8 timer heller... Har ikke mye å tilby som mor for tiden :(

Hvordan løser dere andre som sliter med kvalme dette?

Har en gutt på 18 måneder og heldigvis er pappaen permittert, hvis ikke hadde ikke dette gått :sorry:
Jeg ligger stortsett rett ut i sengen eller på sofaen og er kjempedårlig. Kjemperedd for at pappaen må tilbake på jobb snart, vil helst ha han hjemme :sour: guttungen har ikke barnehageplass før august.

Jeg hadde nettopp legetime over telefon etter halvannen uke med kvamle og oppkast hver dag. Jeg ble kalt inn til vanlig legetime imorra, men han sa allerede idag at jeg blir sykemeldt når jeg er så dårlig. Jeg har fortsatt ikke kommet meg opp av senga eller fått i meg noe idag, så jeg skjønner jo at jobb ikke hadde fungert, men det er allikevel litt nederlag å skulle bli sykemeldt på en måte.. På den annen side slipper jeg å stresse over tanken på å måtte jobbe, som ikke har hjulpet på kvalmen.

Så uten at jeg har peiling eller erfaring, så ville jeg vel tro det var best for deg å høre med legen, og at mannen eventuelt er hjemme med småen?:confused005

Jeg er veldig kvalm, uvel og kaster opp nå og da. Så jeg snakket med legen min på telefonen i går og fikk sykmelding denne uken. Så har vi ny samtale på neste uke, for å sjekke hvordan formen er da.
Jeg skulle også ha hjemmekontor, men jeg har ikke sjans til det fant jeg ut. Så for meg ble sykmeldingen en lettelse.

Endte med sykemelding i to uker her. I dag har nesten hele dagen blitt tilbrakt i sengen, så det var helt nødvendig.

Håper virkelig denne kvalmen gir seg snart :sorry:

Back
Topp