Kvalme og jobb

Trøndergull

Flørter med forumet
Junibarna 2019
Jeg er 6+3 nå og kvalmen har virkelig begynt å komme uten at jeg kaster opp. I tillegg er jeg skikkelig trøtt. Denne uka har jeg hatt høstferie og hatt mer enn nok med å spise, sove og gå tur om dagene. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å dra på jobb i morgen. Har dere tøffe damer noen tips til hvordan komme seg gjennom arbeidsdagene?

Jeg er 6+3 nå og kvalmen har virkelig begynt å komme uten at jeg kaster opp. I tillegg er jeg skikkelig trøtt. Denne uka har jeg hatt høstferie og hatt mer enn nok med å spise, sove og gå tur om dagene. Jeg kjenner at jeg gruer meg til å dra på jobb i morgen. Har dere tøffe damer noen tips til hvordan komme seg gjennom arbeidsdagene?

Åh, jeg føler så med deg!
Husk at man blir litt eksta sliten og trøtt av å ha ferie. Det vet jeg alt for godt! Gruer meg til oppstart i morgen selv :hilarious: Ikke kvalm enda jeg, da! :nailbiting:

Huff, den kvalmen er ikke god på jobb nei. Ta med små måltider du kan knaske i dag så du demoer kvalmen før den melder seg (saltkjeks, frukt ol), faris blandet med eplejuice hjalp på kvalmen min. Så har jeg hørt koen har kjøpt sånn bilsyke armbånd på apoteket, men aldri prøvd d selv. Lykke til i morgen:)

Jeg har litt mat i skuffa på jobb som jeg sitter å spiser av... solbærsirupsaft synes jeg hjelper å drikke.... men den uka jeg har jobba etter positiv test har ikke vært så effektiv som ellers [emoji85] litt vanskelig å fokusere og når en er småuggen blir det ekstra ille....

Jeg har litt mat i skuffa på jobb som jeg sitter å spiser av... solbærsirupsaft synes jeg hjelper å drikke.... men den uka jeg har jobba etter positiv test har ikke vært så effektiv som ellers [emoji85] litt vanskelig å fokusere og når en er småuggen blir det ekstra ille....
Jeg drikker også solbærsirupsaft :)

Føler det er bedre enn Pepsi max som ville vært alternativet [emojie6]
Helt klart, samme her. Drikker til vanlig en del pepsi max, men de siste 4-5 ukene har jeg ikke hatt lyst på. Litt merkelig, samme skjedde sist, da drakk jeg cola zero, men mistet lysten på det lenge før jeg fant ut at jeg var gravid :)

Hei.
Er det noen som har egne pasienter? Hvordan gjør man dette ifht kvalme og oppkast? Jeg har ikke lastet opp enda, men jeg er veldig redd for at jeg skal gjøre det. Tenker mest med tanke på hva jeg skal si til pasientene ettersom ingen på jobb vet det enda. Noen som er i samme situasjon?

Hei.
Er det noen som har egne pasienter? Hvordan gjør man dette ifht kvalme og oppkast? Jeg har ikke lastet opp enda, men jeg er veldig redd for at jeg skal gjøre det. Tenker mest med tanke på hva jeg skal si til pasientene ettersom ingen på jobb vet det enda. Noen som er i samme situasjon?
I forrige svangerskap var jeg mye kvalm og brakk meg ekstremt mye fra uke 10 til 18. Har egne pasienter, og jeg ble sykemeldt på dagen. Brakk meg bare jeg kom inn på jobb... Jobber som tannpleier, så ikke helt delikat å sitte 30cm unna munnen til folk å brekke seg xD

I forrige svangerskap var jeg mye kvalm og brakk meg ekstremt mye fra uke 10 til 18. Har egne pasienter, og jeg ble sykemeldt på dagen. Brakk meg bare jeg kom inn på jobb... Jobber som tannpleier, så ikke helt delikat å sitte 30cm unna munnen til folk å brekke seg xD

nå måtte jag le! Det lät förfärligt morsomt ut, men sikkert helt grusomt for deg, stackars!

Jeg har også egne pasienter, og mye ansvar rundt dem. På fredag drev jeg å brakk meg, heldigvis uten at noen merket det. Kastet opp to ganger og. Kjenner at jeg er såpass trøtt/utmattet og kvalm at jeg sliter på jobb. Klarer ikke ha fullt fokus. Skal ta en tlf til lege i dag.

Okei, da vet jeg hva jeg må gjøre om det skjer Jeg er tannpleier jeg også Tusen takk for svar!

Jeg har også egne pasienter, og mye ansvar rundt dem. På fredag drev jeg å brakk meg, heldigvis uten at noen merket det. Kastet opp to ganger og. Kjenner at jeg er såpass trøtt/utmattet og kvalm at jeg sliter på jobb. Klarer ikke ha fullt fokus. Skal ta en tlf til lege i dag.

Hvor langt er du på vei?
Huff.. synes det er så kjedelig å være hjemme fra jobb når man vil pasientene det beste. Synes det er så fælt å måtte få sekretæren til å avbestille hele dager. Men det er jo ikke noe særlig å gå rundt kvalm og kaste opp. Man må jo ha fullt fokus når man har pasienter. Hvordan er formen din i dag da?

6+5 i dag. Skjønner det er fælt å måtte avlyse. Man vil jo selvsagt gjøre så godt man kan. Jeg jobber på sykehjem så der får de jo hjelp uansett. Er avdelingsleder for en liten avdeling, så må ha ganske god kontroll på pasienter og pårørende. Har heldigvis en som kan steppe inn for meg. Det hjelper på samvittigheten.

Kvalm i dag også. Har kastet opp en gang. Ingen matlyst heller.

Måtte be om sykemelding ut uka idag. Kvalm, men kaster foreløpig ikke opp..

Back
Topp