Kvalme og jobb

Lillekoala

Forelsket i forumet
jeg har blitt så ekstrem kvalm. Og lurer på hvordan jeg skal komme meg igjennom jobb dagen når jeg er ekstrem kvalm når jeg våkner og når jeg gjør ting så blir jeg svimmel og enda mer kvalm. Er kanskje bra i 2 timer men så sniker det seg på igjen. Jobber som sykepleier og er kjempe hektisk på jobb. Den siste uken har jeg vært så sliten at jeg har nesten ikke klart å gå hjem fra jobb og har vært i dårlig form på jobb. Hvor langt skal man strekke seg?
 
Det samme lurer jeg også på. Er ikke kvalm men er ekstrem trøtt. Blir uggen om morningene. Blir trøttere for hver dag som går på jobb. Jobber 100% på sykehjem. Skal jobbe 6 dager til uken :/ hvordan kommer dettw til å gå. Har fri fredag lurer på om å ringe inn syk tors slik at jeg får fri 2 dager. Men føler det ikke en god nok grunn til å bli sykemeldt.
 
Jeg er snart i uke 8 og har vært kvalm i over 1 uke nå. Har tatt fri siste dagene fra jobb, pga kvalme. Så er jeg det neste uke, skal jeg sykemelde meg. Jeg jobber på glitter og får ikke til å stå der og som om det er ingenting, når jeg er kvalm.
 
Jeg kjenner at jo mer stress på jobb jo mer sliten blir jeg. Og det eneste jeg orker etter jobb er SOVE. orker ikke trene rydde eller gjøre noe. På jobb blir jeg svimmel og kvalm og en dag i forrige uke måtte jeg gå hjem for var rett og slett på bånn. Men er så usikker på om jeg skal strekke meg så langt hver dag så jeg ikke har noe igjen etter jobb
 
Synes dere bør ta ut gradert sykemelding jobbe halve dager foreksempel om dere orker. Man skal jo ikke gjøre dette så fryktelig mange ganger hær i livet så ta vare på dere selv.
 
Jeg tenker også at det kan være en løsning for deg med gradert sykemelding, sånn at du får halve dager. har du prøvd med afipran mot kvalmen? Jeg har fått dette i alle mine svangerskap og det har hjulpet meg mye :)
 
Nei har ikke forsøkt det. Tenkte å gå til legen imorgen. Men føles så rart å sykemelde seg. Vil så gjerne jobbe men kjenner jo at jeg ikke strekker til men lurer jo på om jeg skal presse meg eller ikke.
 
Snakk med legen du, så finner dere ut av det :) Kan jo være greit å prøve gradert til å begynne med og om det ikke går så gå for full sykemelding. Du hjelper ingen med å presse deg selv :)
 
Snakk med legen du, så finner dere ut av det :) Kan jo være greit å prøve gradert til å begynne med og om det ikke går så gå for full sykemelding. Du hjelper ingen med å presse deg selv :)
Det er sant. Men vet at jobben sliter når jeg blir sykemeldt men jeg blir jo bare mer syk om jeg presser meg...ikke lett situasjon. Men er man kvalm svimmel og dårlig så er det ikke så lett å være på jobb i 8 timer
 
jeg har blitt så ekstrem kvalm. Og lurer på hvordan jeg skal komme meg igjennom jobb dagen når jeg er ekstrem kvalm når jeg våkner og når jeg gjør ting så blir jeg svimmel og enda mer kvalm. Er kanskje bra i 2 timer men så sniker det seg på igjen. Jobber som sykepleier og er kjempe hektisk på jobb. Den siste uken har jeg vært så sliten at jeg har nesten ikke klart å gå hjem fra jobb og har vært i dårlig form på jobb. Hvor langt skal man strekke seg?

Har du prøvd sjøsykebånd til å ha rundt håndleddene? Det funker for meg :)
 
Jeg tenker også at det kan være en løsning for deg med gradert sykemelding, sånn at du får halve dager. har du prøvd med afipran mot kvalmen? Jeg har fått dette i alle mine svangerskap og det har hjulpet meg mye :)

Vi burde hatt en tipsetråd ang sånne ting. Tips om hva som hjelper mot alle rariteter I graviditeten! Jeg hater kvalme så intenst så jeg gjør hva som helst for å ikke være kvalm :hungover:
Men jeg skal gjøre alt I min makt for å holde meg på jobb ;) er så kul jobb at det vil jeg ikke gå glipp av!
 
Det går jo an å starte med delvis sykemelding så du får tilpasset jobbdagen litt bedre :)
 
Jeg følte det samme. Men legen sa at jeg bare måtte sykemelde meg. Er sykepleier selv. Er i uke ni nå og hvis jeg går på butikken så kaster jeg opp når jeg kommer hjem. Håper det roer seg snart. For det er virkelig ikke noe kjekt å være sykemeldt.
 
Jeg kaster inn håndkle imorgen.
Selvom jeg har bært lite plaget til nå, orker jeg ikke mer, de siste dagene har vært ille.

Tok en postafen på lørdag, hatt god virkning av denne tidligere, men denne gangen ble jeg så trøtt at jeg ble like udugelig av den.

Jeg har ingen dårlig samvittighet for å ta det litt med ro i denne tiden ;)
 
Jeg følte det samme. Men legen sa at jeg bare måtte sykemelde meg. Er sykepleier selv. Er i uke ni nå og hvis jeg går på butikken så kaster jeg opp når jeg kommer hjem. Håper det roer seg snart. For det er virkelig ikke noe kjekt å være sykemeldt.
Nei det er jo kjedelig å være sykemeldt. Men det er jo også kjedelig å være så utafor på jobben når alle krever en god del og sier jo ikke til pasientene at jeg er gravid. Så skal se an dagen idag om hvor sliten jeg blir så går jeg til legen...men de andre jobb dagene har jeg vært kvalm og trøtt. Og ofte så starter ting 07.30 og jeg er ikke klar fordi jeg er dårlig men har ikke hatt valg pga lite bemanning. Har vært så sykt sliten når jeg har gått hjemover
 
Jeg følte det samme. Men legen sa at jeg bare måtte sykemelde meg. Er sykepleier selv. Er i uke ni nå og hvis jeg går på butikken så kaster jeg opp når jeg kommer hjem. Håper det roer seg snart. For det er virkelig ikke noe kjekt å være sykemeldt.
Hvis du er i uke 9 nå, når er terminen din? Er i uke 8 på onsdag og min er 2 juli..
 
Hvis du er i uke 9 nå, når er terminen din? Er i uke 8 på onsdag og min er 2 juli..

Jeg er i uke 9 og har termin 27 Juni, men det forandrer seg jo fort på OUL.

Nå er visst kvalmen på sin topp i uke 9 Solstråle, så nå kan det bare bli bedre :)
 
Nei det er jo kjedelig å være sykemeldt. Men det er jo også kjedelig å være så utafor på jobben når alle krever en god del og sier jo ikke til pasientene at jeg er gravid. Så skal se an dagen idag om hvor sliten jeg blir så går jeg til legen...men de andre jobb dagene har jeg vært kvalm og trøtt. Og ofte så starter ting 07.30 og jeg er ikke klar fordi jeg er dårlig men har ikke hatt valg pga lite bemanning. Har vært så sykt sliten når jeg har gått hjemover


Husk at du har en liten spire å ta vare på også ☺️ Får heller satse på at ting roer seg når hormonene flater ut etterhvert. Ta vare på deg selv ☺️
 
Back
Topp