Kvalme og jobb

Lyykkee86

Flørter med forumet
Dere som er kvalme og i full jobb. Hvordan får dere det til? Her kommer kvalmen i bølger,fra helt forferdelig til god form,kan snu kjempefort. Merker at det blir verre når jeg gjør mye eller stresser. Er hjemme fra jobb i dag,første gang,og har vært kvalm og dårlig helt frem til nå(kl er 1330). Sovet 2,5t etter at lillingen ble levert i barnehagen. Ønsker i grunnen ikke å fortelle at jeg er gravid på jobben enda...

Jeg kaster opp veldig mye. Men jeg har fått tilrettelagt på jobb slik at jeg har fått brukere som har rolige dager, så det ikke blir noe stress på meg :) (jobber med funksjonshemmede ) har ikke fortalt at jeg er gravid, bare sagt at jeg trenger tilrettelegging :)

Vet ikke..hehe. Det går på et vis. Blir veldig stresset av det og er redd det ikke er helt bra. Prøver å spise mange små måltider og roe ned når jeg kan, men vanskelig siden jeg har en veldig hektisk jobb. Ekstremt slitsomt å være så mye kvalm... Trodde jeg kanskje slapp unna denne gangen, men nei...

Har ikke sagt det på jobb enda, men må nok snart om det fortsetter. Har med meg pose i bilen og sliter skikkelig når jeg skal inn til pasienter :-/

Jeg var ikke kvalm i forrige svangerskap så dette er helt nytt for meg. Har også en veldig hektisk jobb med pasienter,men usikker på hvor mye det kan tilrettelegges. Vanskelig å kun ha kontorarbeid halve arbeidsdagen. Skal til legen på onsdag så får høre med han om der er noe løsning. Har lest her inne at legen kan skrive ut noe mot kvalmen. Noen som har prøvd det?

Jeg har allerede fått 50% sykmelding.pga kvalme og blødninger.er barnehage lærer.vanskelig å ta det med ro på jobb.så nå får jeg jobbe halve dager.det hjelper.

Er sykepleier i turnus. Merker det blir tøffere nå. Kvalme og trøtthet og mye stress på jobb.. Legen på torsdag, så får se☺️

De siste gangene jeg har vært gravid kom kvalmen i uke 6, og jeg kaster opp nesten hver morning :/
ble sykemeldt 50% slik at jeg kunne begynne på jobb litt senere, for ble som regelt bedre etter kl 11.
sa ingenting på jobb, men de forsto jo fort at jeg var gravid :)

Har også bølger av kvalme, men spyr heldigvis ikkje. Men er ikkje så lett på jobb, nei. Eg har heldigvis kontorjobb, men likevel ein krevande jobb... Jobbar internasjonalt. Viss det blir verre, må eg jo etter kvart gi beskjed sjølv om det er tidleg. Eg merkar også at det blir verre om eg er svolten, stressa eller har sove for lite. Lykke til alle saman, her gjeld det å bita tennene saman. Positive tankar!! :D

Til alle dere som spyr, så er det mange som tipser om seaband som man får kjøpt på apoteket. Det er egentlig laget for å kurere bl.a. sjøsyke, men fungerer bra på kvalme gravide.

Jeg var ikke kvalm i forrige svangerskap så dette er helt nytt for meg. Har også en veldig hektisk jobb med pasienter,men usikker på hvor mye det kan tilrettelegges. Vanskelig å kun ha kontorarbeid halve arbeidsdagen. Skal til legen på onsdag så får høre med han om der er noe løsning. Har lest her inne at legen kan skrive ut noe mot kvalmen. Noen som har prøvd det?

Flere medisiner man kan prøve, det hjalp meg litt forrige gang, men så fikk jeg ekstrem kvalme, da hjalp det ikke mer (ble sykemeldt og sengeliggende). Vet at for mange er medisiner eneste måten å komme seg gjennom første trimester på med jobb og hverdag. :)

Hjelper å spise og slappe av litt her.. Mest kvalm på morgenen og når det er lenge siden jeg har spist

Hadde tenkt å bestille legetime for gradert sykmelding i dag, men utsatte det litt. Har en fleksibel jobb, prøver meg litt til. Det er mye å gjøre, og har egentlig ikke tid til å være sykmeldt;-) Men går det ikke så går det ikke. Ikke tenk på det som et nederlag! Det er kanskje snakk om noen prosents sykmelding i noen få uker, det er jo ikke verdens undergang. Men folk kommer jo til å gjette hva som er grunnen da, det vil de ihvertfall på min arbeidsplass ;-)

Har ikke lyst på sykemelding,ihvertfall ikke hvis jeg klarer meg uten. Har ganske nylig startet i denne jobben så gruer meg til å fortelle at jeg er gravid "allerede".
Her hjelper det også å spise,er ikke kvalm når jeg spiser...problemet er bare at jeg ikke kan spise hele tiden...

Jeg prøver å ta så mange pauser som mulig når det står som verst med kvalmen. Drikke kaldt vann har også hjulpet. Hvis jeg blir verre både når det gjelder kvalme og ryggen, så kommer jeg nok til å sykemelde meg.

Jeg er heldig slik sett som jobber i ett privat hjem med ett barn.... Men er som regel kvalm frem til kl 12, så har snakket med foreldrene og den andre avlasteren, så jeg tar ting i mitt tempo da jeg er på jobb, så lenge det ikke oppstår akuttsituasjoner selvsagt, da MÅ jeg jo uansett form!

Jeg jobber i barnehage og det kan bli hektisk fra tid til annen. Har hjulpet mye for meg å

Mariekjeks i lomme som jeg knasker på ofte. Også har jeg fortalt det til pedagogen jeg jobber sammen med for å få litt avlastning på noe og for at de ikke skal sende meg hjem om jeg skulle spy litt:-)

Har fått tips om at reisesykebånd fra apoteket skal fungere bra. Har ikke prøvd det selv, men kjenner andre som har gode erfaringer med det:-)

Back
Topp