Kvalme og jobb

Fjåsa1980

September 2013 <3
Hvordan klarer dere som er kvalme dere på jobben? Jeg jobber som lærer og kjenner at å være "fyllesyk" på jobb og prestere i klasserommet er ikke en god kombinasjon! Jeg prøver å holde ut, men går virkelig hardt på psyken! Synes det er utrolig slitsomt! Har heldigvis en super mann hjemme som prøver så godt han kan å avlaste hjemme med å ta det meste med de to andre kidsa! Føler meg ikke som noe god mor! Ligger stort sett rett ut ettermiddagen og til de skal legge seg! en måned til med det her! Det virker uendelig lenge!

Sliter veldig med kvalme på jobb. Har en fordel og en ulempe ved at jeg jobber med matproduksjon. Ulempen er at jeg jobber med mat, og det trigger kvalmen - men fordelen er at jeg jobber alene på kjøkkenet, så kan snike til meg flere små sittepauser uten at noen legger merke til det, siden det enda er hemmelig på jobb. Har også fortalt sjefene situasjonen min, slik at de kan hjelpe til med tunge løft, og vet hvorfor jeg er litt mer lat for tiden. :p

Har en jobb som er mulighet for å slappe av og det er ganske rolig til tider, så ... Men er utfordrende med mye lukter og løft :-P bare puster rolig og prøver å holde maska så ingen ser at jeg sliter :-P blir det ille får jeg bare gå å sette meg på toalettet til det verste er over :-)

Jeg jobber på et kontor, så slipper heldigvis slike utfordringer. Men på den andre siden får jeg ikke gjort særlig mye fornuftig når jeg er dårlig. Det verste er egentlig at vi bare har ett toalett i gangen, og det er alltid opptatt og ikke særlig lydtett, så det kan bli et problem hvis jeg må kaste opp. Er livredd for å spy på jobb.

Også veldig redd for å måtte spy på jobb! Vi har kun unisextoaletter! sikkert ikke veldig lyttere om noen går forbi i gangen! Også synes jeg det er skikkelig ekkelt med offentlige toaletter! Hjemme må jeg vaske doen helt ren før jeg kan spy!!!!

Jeg skal til jm/lege imorgen å¨ordne meg sykmeldig, om det blir fullt eller deltid får vi se, men jeg jobber på gård, så iforhold til å spy, så har det ikke så mye å si, og jeg jobber jo alene, så at noen finner det ut andre enn dyra skal mye til ;)
Men det er værst når jeg jobber innendørs i fjøsa, da trigger lukta kvalmen nå til de grader, all jobb utendørs går greit, (godt med frisk luft). Men jeg føler meg mest plaget av hvor sliten kroppen blir og hvor utmattet jeg er, så jeg bruker jo så utrolig lang tid på ting som normalt går fort, så jeg får jo ikke gjort stor iløpet av en dag :/

Hadde jeg hatt en mer normal arbeidssituasjon hadde jeg nok kommet meg til legen for å få sykemelding nå. Om jeg ikke spyr ennå, så er jeg totalt utslitt og uggen konstant. Men siden jeg er innleid og er avhengig av en forlengelse av kontrakt i løpet av februar, så må jeg holde ut så lenge jeg kan. Er redd de vil se seg om etter noen andre hvis jeg blir sykemeldt i flere uker.

Back
Topp