Kvalme og jobb

Tittetitt

Glad i forumet
Julibarna2014
Dere som er kvalme eller har vært det i tidligere svangerskap. Hvordan taklet/ takler dere kvalme og oppkast på jobb? Det går greit når jeg jobber på kontor, men når jeg står 7 timer i strekk i butikk er det mye verre. Det er veldig vanskelig å være en god kundebehandler og holde det skjult for kollegaer man står sammen med hele arbeidstiden.

Aldri hatt det så ille, men vil jo tro at du kan få sykemelding hvis du driver og spyr??

Huff, det missunner jeg deg virkelig ikke. Har jobba i butikk selv, og kan ikke forestille meg å gjøre det med morgenkvalme...

Det gikk greit sist. Jeg jobba i barnehage, så jeg kunne sette med ned om jeg hadde behov for det. Dessuten kasta jeg ikke opp noe særlig, selv om jeg var relativt kvalm. Jeg var heldig og hadde den verste kvalmen på ettermiddag/kveld også.

Denne gangen er jeg litt mer usikker. Er lærer, så jeg har ikke samme mulighetene som jeg hadde sist. Går veldig greit foreløbig siden jeg kun er småkvalm når jeg ikke har spist på en stund.. Vi får se tenker jeg:)

jeg blir nok sykemeldt for jeg jobber i restaurant, tåler ikke matlukt og spyr ca. hver time for tiden

Er lærling i barnehage, og i og med at jeg ikke er like kvalm hver dag, så kommer jeg til å se an dagene, og ta sykedager rett og slett.

Håper jeg slipper å bruke så mange, er allerede 50% sykemeldt av andre grunner, så jeg må rett og slett se det an.

Kommer IKKE til å presse meg til å være på jobb, å "tvinge meg" til å fungere sammen med ungene om jeg er dårlig. Det tar seg ikke ut verken for foreldre eller ungene. Da er det bedre å holde seg hjemme. Særlig nå som ingen (andre enn sjefen min) vet at jeg er gravid...

LadyOnHeels skrev:
jeg blir nok sykemeldt for jeg jobber i restaurant, tåler ikke matlukt og spyr ca. hver time for tiden

Å kjære deg, da er det nok greit med en sykemelding ja. :( *grøsser ved tanken*

Jobbet i restaurant sist jeg var gravid, og da var det både kvalme, og lavt blodtrykk som sørget for at jeg måtte sykemeldes (eller jeg fikk svangerskapspenger da men...)
Svimte av daglig en periode, var skikkelig ekkelt - så jeg måtte ligge mer eller mindre rett ut, og bruke laaaaang tid når jeg er reiste meg opp o.l.

Når dette ble bedre, så kom kvalmen, og ble igjen liggende rett ut i noen uker....

Spent på hvordan morgen dagen blir... MÅ på jobb fredag!! Skal på kurs i helga... Hobby kurs, ikke jobb hehe =)

Har ikke sjangs til å være på jobb. Eneste jeg klarer er å ligge rett ut på sofaen, eller i senga. Ser bare på alt rotet som flyter rundt meg, og håperhåper at det skal bli bedre om ikke så alt for lenge. Blæhh...Hater å være kvalm, og det begynte i uke 5 denne gangen :(

Jeg vill fått meg en sykemelding! Selv driver jeg for meg selv, og har ikke muligheten å være vekke fra jobb:( Er ganske dårlig, men spyr heldigvis ikke....enda! Kjennes ut som det skal komme noen ganger. Skrekken er at jeg plutselig må løpe midt i en behandling ( er hudterapaut ) Men må bare bite tenna sammen. Hadde jeg vært en vanlig ansatt en plass, hedde jeg nok vurdert en sykemelding ja! Hvertfall når en jobber i service yrker. Ikke lett å yte når en føler seg skikkelig "fyllesyk"!

Vel for det første så må du si det til de du jobber med.. Sist gang jeg var gravid sa jeg det til de på jobben når jeg var 9 uker på vei, var super trøtt og veldig kvalm. Måtte sitte på do og puste MYE noen dager, og ikke alltid jeg klarte å henge med på ting for jeg var så trøtt.
Kunne heller ikke ha sen lunsj for da ble jeg dårlig.. Så da var det veldig greit å si ifra til de rundt meg slik at de forsto hvorfor jeg var slik jeg var, og at vi kunne tilrettelegge ting slik at jeg kunne fin fint jobbe videre. Og takket være dette hadde jeg ikke en fraværsdag under hele svangerskapet.
Alle har ikke en jobb som kan tilrettelegges så da må man jo bare sykemeldes.

Back
Topp