Kvalme og jente

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Jeg trodde det med at kvalme betød jente bare var en myte. Men nå har jeg funnet ut at masse forskning tyder på at jo kvalmere mor er i første trimester, jo mer sannsynlig at babyen er en jente.

Hmm, så da blir det kanskje ei jente her da :)

sendt fra mobilen via BV-appen

Eg va ekstremt kvalm hele døgnet sist og d blei ei jente.. Men no e eg ikkje d så gubben meine d blir gutt denne gangen :P

babyjente 27 Juli ♡

Jeg var konstant kvalm og kasta opp i 9 mnd. Fikk en gutt.

Var ikke kvalm sist og fikk ei jente, er kvalm nå og noe sier meg det er jente denne gangen også:P Det blir hva det blir kvalm eller ikke, tror jeg:smiley-bounce015

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt sist svangerskap- hele svangerskapet gikk som en lek! Og det ble jente:) denne gangen har jeg vært kjempekvalm, trøtt, hatt vonde bryster og følt meg svimmel. Fikk vite i dag at jeg venter en gutt:) jeg tror ikke kvalmen avgjør hva det blir altså!

Sent from my iPhone using BV Forum

Min mor sier motsatt... Både hun og tante var super kvalme med gutter og fin form med jenter... ☺️ jeg tror gutt og mamma mente formen min tyder på det...

Sist hadde eg hyperemesis fra uke 3, ble en gutt! Mye bedre denne gangen!

85% av alle svangerskap har kvalme som symptom, da ville vi ha hatt overflod av ett kjønn om ingen kan avkrefte mytene, hehe :)

85% av alle svangerskap har kvalme som symptom, da ville vi ha hatt overflod av ett kjønn om ingen kan avkrefte mytene, hehe :)
Men noen mister kvalmen etter hvert, mens andre har den 24/7 i 9 mnd. :-p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Men noen mister kvalmen etter hvert, mens andre har den 24/7 i 9 mnd. :-p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jaa, men mamma kom med en gang "hvordan er du kvalm? Det er jo ei jente", hahah. Vi har sterke følelser på at det er ei tulle, for henne er kvalme forbundet med gutt - til tross for at moren hennes var skikkelig dårlig med henne :)

min mamma har 3 jenter med meg og søstrren min var hun ikke dårlig med lillesøster var hun syyykt dårlig. min søster har en av hver og var like dårlig med begge, og hadde identiske svangerskap begge ggr :)

Jeg fikk jente sist og var ikke kvalm en dag. kun lettere uggen noen kvelder, så jeg vil si det er en myte. :)

Ei venninne av meg har 3 gutter og aldri vært dårlig. Nå har hun vært kjempe dårlig. Vi har det veldig likt symptom messig. Så veldig spendt på hva som gjemmer seg der inne hos oss.

Men mamma var 3 mnd på vei da hu fant ut jeg var på vei. Mens med min bror var ho gørr kvalm fra hu fant ut hu var gravid ca.

Så er vel tilfeldig, men at forskjellig symptomer i flere svangerskap kan tyde på anna kjønn, er vel ikke umulig.

Desember 2014

Bruker App

Jeg har en av hver og to ganske like svangerskap bak meg. Dette virker også likt- så hva som skjuler seg i magehuset vet jeg ei :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Det er i følge forskning bittelitt høyere sjanse for jente enn gutt om man er kvalm, altså:

"Studien som fant sted ved University of Washington i USA, sammenlignet drøyt 2.000 morgenkvalme gravide med en gruppe på nær 10.000 kvinner som ikke hadde disse plagene.

Resultatene viste at kvinnene som var morgenkvalme, fødte flest jenter. Og aller flest jenter fikk de av kvinnene som var så plaget at det endte med sykehusinnleggelse."
http://www.dinside.no/783402/morgenkvalme-betyr-jente

Men statistikk sier jo ingenting om enkelttilfeller :)

eg var en del kvalm + masse andre symptomer fra uke 5 til 9 sist.. ikke noe senere.. fikk jente :-)
denne gangen totalt 6-7 dager kvalm tilsammen.. ;-)

tror dette er veldig individuelt ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er i følge forskning bittelitt høyere sjanse for jente enn gutt om man er kvalm, altså:

"Studien som fant sted ved University of Washington i USA, sammenlignet drøyt 2.000 morgenkvalme gravide med en gruppe på nær 10.000 kvinner som ikke hadde disse plagene.

Resultatene viste at kvinnene som var morgenkvalme, fødte flest jenter. Og aller flest jenter fikk de av kvinnene som var så plaget at det endte med sykehusinnleggelse."
http://www.dinside.no/783402/morgenkvalme-betyr-jente

Men statistikk sier jo ingenting om enkelttilfeller :)

Av fare for å virke fordomsfull, amerikanere flest har et forferdelig dårlig kosthold som kan virke mye inn på akkurat det med morgenkvalme så jeg tror at basert på kun kjønn er studien lite verdt.

For at de skal vurderes etter like kriterier må vi vite alder på mor, hva det er genetisk størst sjanse for basert på siste 4 ledd i familien, helsetilstand, medikamenter, hvorvidt dette var unnfanget på naturlig vis eller prøverør (flere steder i USA er det lov å velge kjønn, oyenfarge etc) og om deltakerne hadde et relativt likt kosthold. Alt dette fordi miljøfaktorer kan spille en stor rolle.
Men det er spennende å prøve å "gjette" seg fram, absolutt :D

Har hørt kvalm om morgenen = jente, kvalm hele dagen = gutt. Blir spennende å se!!

Sniker fra sep 14 :)

Jeg venter nå min gutt Nr. 2.
Kvalm hele svangerskapet med første.
Nå er jeg 22 uker og fortsatt kvalm :( til og med vært innlagt for intravenøst.

Back
Topp