Kvalme og ingefær

LilleMai

Betatt av forumet
mener å ha lest i forrige svangerskap at dette ikke var lurt å bruke mot kvalme under graviditet?

Men når jeg Googler nå så står det at det er Ok.

Noen som vet?

Tør ikke ta noen sjanser:)

Dytter litt på denne, jeg. Ikke blitt kvalm ennå, men har erfaring med ingefærtabletter ifm bilsyke.

Det står litt diverse, men ser at det ikke anbefales å ta kosttilskudd med ingefær når man er gravid fordi mengden kan bli så høy. Men ingefær i mat etc er helt ok :happy:
Apotek 1 skriver på sine sider at inntil 1 gram med kosttilskudd om dagen fordelt utover flere doser er Ok.. :shy:

Det står litt diverse, men ser at det ikke anbefales å ta kosttilskudd med ingefær når man er gravid fordi mengden kan bli så høy. Men ingefær i mat etc er helt ok :happy:
Apotek 1 skriver på sine sider at inntil 1 gram med kosttilskudd om dagen fordelt utover flere doser er Ok.. :shy:

Da er kanskje ikke ingefærtabletter så lurt, da..

Sikkert helt ok med fersk ingefær så lenge man ikke overdriver :)

Nå er ingefær ganske langt unna det som frister, men havrekjeks, saltkjeks og salte pinner hjelper greit...!

For meg har det fungert godt med vannmelon faktisk.. Men også litt salte ting som potetgull, dunder salt eller lignende og utrolig nok mentos har funka.

Jeg kjøpte ingefær tyggetabletter på apoteket, de fortalte meg at jeg helst ikke skulle ha kapsel som gravid, men at tyggetabletter var helt ufarlig. Som nevnt over er det en viss dose man ikke skal gå over, tror det tilsvarer rundt 4 tyggetabletter om dagen. Det har fungert utrolig bra for meg hvertfall!

Ifølge apoteketet er fersk ingefær bra, men ingefærekstrakt er fyfy!
Alle type urteekstrakt var ikke bra..

Back
Topp