Kvalme og ett barn fra før

Solblomst1

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Julikulene 2020
Forrige gang jeg var gravid hadde jeg hyperemesis og kastet opp i gjennomsnitt 7 ganger hver dag, gikk ned 7.5 kilo fra start til jeg var 3-4 mnd på vei :sick006 Kunne ikke snu meg i senga en gang uten å spy :angry1
Denne gangen har kvalmen kommet mer snikende, 6+0 i dag og jeg synes nesten det er verre denne gangen enn forrige gang. Ikke kvalmen i seg selv, men å ikke klare å strekke til for det barnet jeg allerede har. I dag etter middag har jeg bare ligget i senga og prøvd å ikke kaste opp, vært kjempe kvalm i flere timer og er det enda :stop:
Jeg bare håper og ber til høyere makter om at det ikke skjer meg en gang til, hyperemesis. Fordi da går jeg glipp av minst 2-3 mnd med sønnen min innesperret på soverommet med bøtte :crybaby2flere enn meg her med dårlig samvittighet for en liten skatt?
 
Jeg har Aldr i vært kvalm før...nen kommet for fult.. uggen hele tiden og sultfølelsen er grusom..spyr forlloug bare et par ganger om dagen..men formen er ikke bra nå..har to små...så kjenner på samvittigheten...
 
Sist svangerskap var jeg så kvalm de første månedene at jeg ikke klarte tenke eller se eller lukte mat uten at kvalmen kom slående inn .. gikk hele tiden og følte meg dårlig og ville bare sove i håp om at når jeg våknet var det bedre .. kasta aldrig opp men følte hele tiden at jeg måtte det :confused:
Denne gangen er jeg Foreløbig bare av å på kvalm og det kommer til alle døgnets tider og når det minst passer seg :shifty: kjenner selv på der i forhold til lille mann i huset som gjerne ønsker Mammaen sin med i lek, for å kose eller for å bli bært på .. Men kjenner det er til tider alt for tungt og redd for å kaste opp av anstrengelse :confused:

Og ja får alt for dårlig samvittighet ovenfor lille mann som bare ønsker en mamma som er med :(
 
Får skikkelig vondt av jenta mi nå, siden jeg ligger på rommet stort sett hele dagen. Klarer ikke spise middag med dem eller oppholde meg i stua med alle luktene. Synes det lukter vondt av alt! Tilogmed klærne hennes fra barnehagen. Er redd for å kaste opp når hun kommer for å gi meg klem med bållukt i håret :-( Føler meg som tidenes verste mor.

Heldigvis er hun fem år og forstår mye. Så jeg prøver å forklare at jeg gjerne skulle lekt med henne, spilt spill med henne og vært ute på tur med henne. Jeg ber henne ofte om å fortelle meg om alt fra dagen sin, til hva hun gleder seg til osv osv.

Hun liker å hjelpe til så jeg spør også om hun vil tegne fine tegninger av meg og henne som gjør noe gøy sammen (eks. leker eller danser eller aker) sånn at vi to kan drømme oss litt bort i lag. Hun liker det og øynene tindrer når hun viser meg tegningene. Det hjelper litt på både samvittigheten og på humøret.

Skjønner at det må være veldig vanskelig for dere med mindre barn! Sender gode tanker deres vei!

Gleder meg sånn til dette er over!!
 
Føler med dere jenter! Og litt godt å høre at jeg ikke er alene ❤️
 
Har dere prøvd kvalmestillende tabletter? Det kan være en løsning på noe av kvalmen. Jeg tar postafen-tabletter, som er helt ufarlig å ta for gravide.
 
Har dere prøvd kvalmestillende tabletter? Det kan være en løsning på noe av kvalmen. Jeg tar postafen-tabletter, som er helt ufarlig å ta for gravide.
Jeg tok det hver dag fra uke 6 til uke 39 i forrige svangerskap. Kvalmen er ikke så ille nå at jeg føler behovet enda. Spesielt siden man blir ganske trøtt av de og ikke skal kjøre bil når man har tatt dem pga rød trekant. Man får nedsatt reaksjonsevne. Jeg må komme meg til og fra jobb med bil.
 
Men hva gjør man for å bli kvitt sulten? Magen romle til de grafer og føle jeg ikke har spist på en uke.. skrubbsulten bare en time etter å ha spist....
 
Hadde hyperemesis sist jeg også, og har grudd meg veldig til nytt svangerskap , at det skulle bli mareritt denne gangen også. Er i uke 8 nå, og kvalmen er der, men heldigvis ikke så ille som sist. Men ja, vanskelig og ikke anstrenge seg, unngå lukter, osv, og konstant dårlig samvittighet for både mini og samboer som gjør det meste hjemme for tida. Trøste meg med, som sist, at vi bygger baby :Heartred og gleder meg veldig til at mini får søsken :Heartred
 
Hadde hyperemesis sist jeg også, og har grudd meg veldig til nytt svangerskap , at det skulle bli mareritt denne gangen også. Er i uke 8 nå, og kvalmen er der, men heldigvis ikke så ille som sist. Men ja, vanskelig og ikke anstrenge seg, unngå lukter, osv, og konstant dårlig samvittighet for både mini og samboer som gjør det meste hjemme for tida. Trøste meg med, som sist, at vi bygger baby :Heartred og gleder meg veldig til at mini får søsken :Heartred
Du har rett! Vi bygger baby, da er det litt unntakstilstand :Heartred
 
Back
Topp