Kvalme mot slutten?

Meena

Flørter med forumet
Sååå trøtt og kvalm... Var hos jordmor idag, som sjekket meg, kun en fingers åpning, men ellers myk...
2 uker til termin, håper å ikke gå like trøtt og kvalm helt til da min nr 3, fødte til termin med de andre to...

Flere som har sjekket modning?
Eller har vært kvalme før tidligere fødsler??

Har ikke sjekket modning ennå nei, og var heller ikke kvalm før forrige fødsel.. Men de siste dagene har baderommet vært min venn hver kveld etter storesøster er lagt for natten. Helt grusomt, men satser på at det er kroppen som gjør seg klar, evt. bare kvitter seg med alt jeg spiser for at lillebror skal ha plass for det er mye mer behagelig å legge seg etterpå :smiley-ashamed004
Edit: Termin om ca. 2 uker, så krysser fingrene for at det skjer noe snart :)

Last edited:
Samme her. Mye kvalme på kvelden, og toalettet er min beste venn. Termin om to uker. For en uke siden hadde jeg 1-2 cm åpning så håper virkelig noe skjer snart.

Aldri vært plaget med kvalme, men lest at det kan være et tegn på at kroppen forbereder seg ja :) sjekka modning igår, termin idag :D Hadde 1-2 cm åpning og livmorhalsen var ca 2 cm og myk. Har en del modningstegn som kynnere, tak i korsrygg og mage og litt forverring av bekkenplager. Men tror ikke fødselen er rett rundt hjørnet uansett. Blitt satt igang med mine to første. Dette er min Nr 3 ;)

Var kvalm siste ukene før fødsel, men mest pga lite plass i magen tror jeg

Har ikke sjekket modning. Er veldig trøtt og ofte kvalm. Minner en del om første trimester.

Har vært kvalm et par uker, litt som i føste trimester. Dvs kvalm hver gang det er lenge mellom måltider feks. Er fortsatt litt over 2 uker til termin. Ikke sjekket modning, men skal strippes den 5.02 uansett, må prøve å trigge så vi kan få ut denne store babyen jo før jo heller...

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt dette svangerskapet, men i dag kom den.. Er 38+5.

Blir kvalm om jeg er sliten, men ellers er formen god. Merker at jeg begynner og bli mer sliten da og mer avhengig av og sove mer.

Sniker.
Jeg var kvalm på slutten av mitt forge svangerskap. Fikk påvist svangerskapsforgiftning i uke 39.

Var kvalm hele svangerskapet, men de 2 siste dagene før fødselen ble det verre igjen.

Back
Topp