Kvalme med nr 1 vs nr 2

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Jeg var ikke kvalm mer enn et par timer i løpet av svangerskap nr 1. Nå er jeg gravid med nr 2 (bare i uke 4 foreløbig), men er spent på om jeg slipper unna kvalmen denne gangen også. Dere som ikke var kvalme med nr 1, var dere det med nr 2? :)

Ingen oppløftende kommentar herfra.
Jeg hadde også såvidt et lite blaff av kvalme med nr.1, en morgen jeg pusset tenner :hilarious:

Med nr.2 våkna jeg midt på natta i uke 4+4, og trodde jeg hadde fått omgangssyken.... den varte i 9 mnd gitt:meh::wideyed::grumpy::lurking:

Nå er det heldigvis sjeldenhet som får det så ille. Gratulerer med baby i magen og lykke til med svangerskapet :happy: Måtte det bli som med nr 1 for din del;)

Første svangerskap: ikke kvalm mer enn litt én dag (men det var en MA)
Andre: kvalm én kveld :p
Tredje: kvalm i uke 8, 9 og litt i uke 10, men ikke veldig plagsomt
Fjerde: kvalm fra uke 5 til uke 11, verst i uke 7,8 og 9. Ikke kastet opp, men spist lite mat, gått litt ned i vekt og ligget MYE i senga :rolleyes: er i uke 12 nå og virker som kvalmen er i stor bedring siste uka, selv om jeg kan merke det litt.

Ingen oppløftende kommentar herfra.
Jeg hadde også såvidt et lite blaff av kvalme med nr.1, en morgen jeg pusset tenner :hilarious:

Med nr.2 våkna jeg midt på natta i uke 4+4, og trodde jeg hadde fått omgangssyken.... den varte i 9 mnd gitt:meh::wideyed::grumpy::lurking:

Nå er det heldigvis sjeldenhet som får det så ille. Gratulerer med baby i magen og lykke til med svangerskapet :happy: Måtte det bli som med nr 1 for din del;)

Ikke så veldig oppløftende nei! Haha! Håper det hører til sjeldenhetene ja :) takk :)

Første svangerskap: ikke kvalm mer enn litt én dag (men det var en MA)
Andre: kvalm én kveld :p
Tredje: kvalm i uke 8, 9 og litt i uke 10, men ikke veldig plagsomt
Fjerde: kvalm fra uke 5 til uke 11, verst i uke 7,8 og 9. Ikke kastet opp, men spist lite mat, gått litt ned i vekt og ligget MYE i senga :rolleyes: er i uke 12 nå og virker som kvalmen er i stor bedring siste uka, selv om jeg kan merke det litt.

Okei, her blir det bare 2, så krysser fingrene for at det ikke blir så mye verre nå da :D men blir jeg kvalm, så blir jeg det :p

Okei, her blir det bare 2, så krysser fingrene for at det ikke blir så mye verre nå da :D men blir jeg kvalm, så blir jeg det :p

Hehe, ja. Sjansene er jo egentlig gode for at du skal slippe kvalme da :)
Krysser fingrene!

Var veldig frem med første frem til uke 13.
Det samme nå, men mer lammende kvalme vil jeg si. Kanskje fordi vi allerede har en.
Kvalmen henger enda litt igjen om jeg er dårlig på å spise eller spiser for mye. (Uke 16 nå)

Jeg hadde hypermesis med nr 1 for 9 år siden. Var drit dårlig hele tiden. Nå er jeg gravid med nr 2, er 6+0. Fikk skrevet ut afripran fra legen i dag. Er svimmel og kaster opp store deler av dagen

Jeg var ikke kvalm en eneste dag med nr. 1 og ei heller hittil med nr. 2 (uke 23 nå, så da regner jeg heller ikke med å bli det). I bunn og grunn har svangerskapene vært veldig like.
Jeg fikk jente første gang, nå venter jeg en gutt.

Ingen kvalme med nr. 1
Litt kveldskvalme med nr. 2
Ekstremt kvalm i 3mnd med nr. 3
Så her blir det verre for hver unge

Jeg var kvalm med førstemann også, men kvalmen har vært verre nå med nr 2. Jeg mistenker at det har sammenheng med at jeg får sovet og hvilt mye mindre nå, når jeg har et barn fra før, som er veldig morgenfugl av seg..

Et av rådene mot kvalme er jo å hvile og sove nok, og jeg merker at kvalmen er markant verre de dagene jeg har sovet elendig om natten.

Eg var ikkje noko kvalm med nr 1. Med nr 2 var eg kvalm frå veke 4-13 ca. Ingen oppkast, men skikkelig dårlig matlyst, alt bare vokste i munnen. Nokre dager var eg berre litt uggen, andre heilt slått ut av kvalme.

Alt er verre i svangerskap 2 her, med unntak av at jeg ikke har mistet halve håret denne gangen :p Svangerskap 1 kastet jeg opp 2 ganger, svangerskap 2: kaster fortsatt opp av og til, akkurat bikket 37 uker. :depressed:

Alt er verre i svangerskap 2 her, med unntak av at jeg ikke har mistet halve håret denne gangen :p Svangerskap 1 kastet jeg opp 2 ganger, svangerskap 2: kaster fortsatt opp av og til, akkurat bikket 37 uker. :depressed:

Huff det høres fælt ut!!

Må bare fortelle at siden jeg skrev dette innlegget igår har jeg så og si vært kvalm :hungover: ikke ille, men det ligger i bakgrunnen hele tiden. Så spent på hvordan det her utvikler seg :p

Ikke så veldig oppløftende kommentar herfra.
Svært lite kvalm med nr. 1.
Hyperemesis med nr. 2, som pågikk i veldig mange mnd :p

Var omtrent ikke kvalm i det hele tatt med førstemann. Tror jeg kastet opp tre ganger; den ene gangen i forbindelse med bilkjøring, de to andre gangene fordi jeg skulle svelge tabletter. Denne gangen har jeg vært mye mer kvalm, men ikke kastet opp en eneste gang :p

Dadpr jeg komme med en litt oppløftende kommentar hvertfall :hilarious:

Jeg følte meg dødens i første svangerskap fra uke 6-10, kastet opp 3-5 ganger til dagen, og det var når jeg lå helt i ro i sofaen, hvis jeg prøvde meg på jobb og måtte sitte på kontor kunne jeg kaste opp 3-5 ganger ila en time for jeg kastet inn hånkle og dro hjem. Og det som var det aller kjipeste var den kvalmen 24/7 som ikke ga seg etter oppkast engang!

Men, nå er jeg så langt 7+1 i neste svangerskap og jeg føler meg sååå mye bedre! Kun uggen, kaster opp 0-2 ganger til dagen og fungerer i hverdagen :) mest uggen når jeg er sulten så hvis jeg holder den i sjakk så går det meste fint! Så det kan faktisk bli bedre med svangerskapene også :happy:

Kvalm med nr2, 3 og 4.
Ikke med Nr1.

Gutt, jente, 2xgutt

Med første var jeg veldig kvalm i første trimester, med andremann kastet jeg opp daglig hele graviditeten :-/ kunne ikke pusse tenner uten å brekke meg, måtte vurdere alt jeg spiste mtp at jeg kom til å «møte» det igjen :bored::wtf:

Back
Topp