Kvalme med jente eller gutt?

Høstblomst

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
September To Remember
Men datteren min var jeg i knallform hele graviditeten (med unntak av grusom bekkenlåsning siste trimester) fullstendig fri for kvalme.
Denne ganger derimot…huff, kvalmen startet 4+3 og er tilstede hver dag hele døgnet. Har alltid hørt folk si at man blir dårligst med jente i magen, men lurer på om noen har motsatt erfaringer?
 
Med mine to gutter var jeg skrekkelig dårlig. Den andre verre enn den første og var derfor overbevist om at han var jente. Denne gangen er jeg ikke kvalm i det hele tatt, kanskje litt når det er lenge siden jeg har spist. I stedet har jeg fått rygg/bekkenplager, noe jeg aldri hadde med guttene. Men det er fortsatt tidlig og jeg husker ikke helt når kvalmen slo inn med de to andre…

Uansett… det sies mye rart om sånt. Det er vel neppe veldig vitenskapelig ;)
 
Jeg var super kvalm hele svangerskapet med gutt. Jordmor het sa at kropper reagerer ulikt på ulike kjønn. Så hvis man har vært dårlig med gutt er det sannsynlig at man blir dårlig med gutt igjen.
 
Jeg var mye kvalm da jeg var gravid med gutt. Brukte kvalmestillende og var gradert sykemeldt store deler av svangerskapet. Er også kvalm nå, men ikke mye plaget enda. Dog begynte kvalmen to uker tidligere nå enn sist så er spent..
 
Jeg har alltid hatt halsbrann på i alle mine graviditeter.
Vært småkvalm innimellom, men ikke på dette nivået.
Det sies at halsbrann så blir det jente, men det stemmer ikke
med mine 3 gutter :hilarious: Så håper faktisk at det blir jente..
 
Jeg har 2 barn ( en av hver) og var så kvalm at det var helt grusomt med begge. Er grusomt kvalm nå også. Jeg har med andre ord vært kvalm uansett kjønn :yuck: gleder meg til kvalmen går over :)
 
Var gørr dårlig med gutten min
 
Jeg har vært kvalm og hatt halsbrann med begge guttene mine, nå (6+3) er jeg ikke noe mer enn tidvis uggen, blir litt bekymra men prøver å fokusere på de andre symptomene isteden :bag: og hvem vet, kanskje det betyr at det blir jente denne gangen :wacky:
 
Jeg var dårlig fra lenge før positiv test sist, nå er jeg kommet veldig kort men er i fin form foreløpig... Betyr det gutt denne gangen? Hmmm
 
Jeg har en av hver. Var kvalm med begge. Men mye mer med jenta. Da fikk jeg hypermesis.
 
Hyperemesis med gutt, her. Selv om fastlegen sa det var vanligere med jente i magen. Noe med hormonstigningen som er annerledes med jentefostre, visstnok :rolleyes:

Er jo litt som de mytene ellers rundt kjønn. Det stemmer jo for ca 50%. Vil ikke kalt det eksakt vitenskap :p Men er jo likevel litt morsomt hva andres erfaringer er.
 
Vært kvalmen i alle mine svangerskap. Verste foreløpig var svangerskap nr 1 og 3 (forskjellig kjønn). Med nr 3 va eg i dårlig form i tillegg, og låg vell stort sett heile svangerskapet. Nr 1 og 2 var jenter og nr 3 var gutt. Så definitivt verst med gutten
 
Var ikke spesielt dårlig med gutten min. Litt småkvalm bare om jeg ikke spiste, men ikke noe morgenkvalme eller noe. Da jeg mistet i MA, var jeg kjempekvalm. Denne gangen er jeg så og si kvalm hele tiden. Er så slitsomt. Innimellom er det litt bedre, men føler jeg må spise litt hele tiden.
 
Sykt kvalm med første, fra uke 6 til 24-26! Fikk jente. Ikke merket noe enda, er 6+0 i dag, så krysser fingrene for at det holder seg slik
 
Forrige gang tok jeg test for jeg hadde vært kvalm en uke allerede. Da var jeg vel 5 uker på vei. Var kvalm i 6mnd og fikk ei jente.

Kvalmen startet samtidig nå, men mye mildere. Spent på hva det blir denne gang
 
Ikke kvalm forrige gang med gutt. Super kvalm nå… spent
 
Superkvalm hele svangerskapet med jente. Litt småkvalm de første ukene med gutt! Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen og om det blir likt:D
 
Back
Topp